wtorek, 3 lutego 2015

"Działalność instytucji wydawniczych na rzecz oświaty i edukacji w XX i pierwszych latach XXI wieku" red. Iwona Michalska, Grzegorz Michalski

https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/index.php/bookslist:show,title
Działalność instytucji wydawniczych na rzecz oświaty i edukacji w XX i pierwszych latach XXI wieku, red. Iwona Michalska, Grzegorz Michalski, Łódź „WUŁ” 2014
Instytucje wydawnicze to dość nietypowe firmy. Ich zadaniem jest nie tylko zarabianie pieniędzy, ale i kształtowanie gustów czytelniczych, inwestowanie w oryginalne książki, szerzenie wiedzy, dostarczanie rozrywki i przyciąganie swoją ofertą. Dla bardzo wielu misja edukacyjna – zwłaszcza po wojnach światowych – jest bardzo ważna. Nieliczna grupka inteligentów ma wpływ na dalsze losy nauki i kultury w kraju. To skłoniło badaczy do pochylenia się nad tą kwestią.
Monografia „Działalność instytucji wydawniczych na rzecz oświaty i edukacji w XX i pierwszych latach XXI wieku” pod redakcją Iwony Michalskiej i Grzegorza Michalskiego to zbiór osiemnastu artykułów podzielonych na trzy części. W pierwszej zatytułowanej „Wspieranie nauczycieli w pracy pedagogicznej i pomoc uczniom w edukacji” skupia się na latach międzywojennych, ale nie zabraknie też spojrzenia na czasy nam współczesne. Druga pozwala przyjrzeć się, w jaki sposób wydawnictwa kształtowały świadomość gospodarczą i polityczną, a trzecia poświęcona jest promowaniu literatury i nauki. Poza informacjami o sposobach wspierania pracy nauczycieli dowiemy się, w jaki sposób kształtowały się wydawnictwa, jak wiele ich istniało, jak były rozmieszczone oraz czy istnieje możliwość porównywania umiejętności docierania do odbiorcy.
Książka ta jest kontynuacją monografii pt. „Działalność instytucji wydawniczych na rzecz oświaty i edukacji w XIX i na początku XX wieku. Stanowi ona spójny zbiór informacji o małym wycinku działalności wybranych wydawnictw. Szczególnie dużo miejsca poświęcono czasom międzywojennym. Może ona być świetnym wstępem do kolejnych badań nad misją edukacyjną instytucji wydawniczych oraz sposobami docierania do czytelników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz