wtorek, 20 października 2015

Grzegorz Kosson "Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę"



http://www.sklep.slowaimysli.pl/index.php/zlam-konwencje-czyli-jak-stworzyc-wielka-marke.html
Grzegorz Kosson, Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę, wyd. II, Lublin „Słowa i Myśli” 2013
Tworzenie marki nie jest takie łatwe jak nam się wydaje. Spójny obraz nasycony pożądanymi przez odbiorców emocjami jest ważnym elementem powodzenia produktów, firm oraz osób. Jak odnieść sukces? W jaki sposób zbudować markę w świecie, w którym już wszystko istnieje i trudno przebić się przez gąszcz konkurencji? Jak łamać konwencje, aby przyciągnąć odbiorców? Grzegorz Kosson w swojej książce „Złam konwencje, czyli jak stworzyć markę” opowiada nam w bardzo prosty sposób o kolejnych etapach tworzenia upragnionych produktów oraz budowaniu marki. Autor daje liczne wskazówki pozwalające odnaleźć nam się w świecie idei, które chcemy zaoferować klientom, ale przede wszystkim zmusza do odnalezienia własnej misji przekładającej się na przekonujący obraz. Kosson podkreśla niebanalność swoich przekazywanych informacji również przez formę książki, która jest kwadratowa, a do tego tekst, wykresy, grafiki, schematy nie są wciśnięte pomiędzy nadmiar słów. Tu mamy do czynienia jednocześnie z oszczędnością i rozrzutnością: autor nie zalewa nas słowami i pozwala nie czuć przytłoczenia informacjami zawartymi na jednej stronie, dlatego znajdziemy tam dużą czcionkę, esencję informacji na połaciach białego papieru, na którym możemy zapisać swoje spostrzeżenia, uwagi.
Na wstępie Grzegorz Kosson zaznacza, że każde działanie mające na celu kreowanie marki musi posiadać szerszą wizję. W czasach, kiedy odbiorca atakowany jest wieloma rodzajami podobnych produktów musimy wiedzieć, jakie pozytywne emocje chcemy w nim wywołać, jakie wywołuje konkurencja i znaleźć coś, co nas odróżni. Wartości, z którymi może utożsamić się marka pozwala na ocenę, w którym obszarze piramidy potrzeb Maslowa jesteśmy. Poza dokładnym zobrazowaniem Schematu Hegla wykorzystywanym w marketingu, w książce znajdziemy wyjaśnienie, w jaki sposób przekazywać świat wartości odbiorcom. Do jednych z narzędzi należy tworzenie opowieści marki (tzw. brand story) wykorzystujących wyobraźnię i wrażliwość odbiorcy. Kolejnym narzędziem jest szukanie wizerunku użytkownika (brand persona) marki za pomocą powtarzania pytania „dlaczego”. Kolejnym elementem budowania marki jest oddziaływanie na wszystkie zmysły. Całość podsumowują opowieści o wielkich markach, które każdy z nas zna.
Książka na pierwszy rzut oka dedykowana jest specjalistom od kreowania wizerunku, marketingowcom, ale uważam, że powinni po nią sięgnąć wszyscy chcący iść pod prąd, łamać stereotypy, realizować swoje cele i w interesujący sposób prezentować siebie pracodawcom. Tworzenie wizerunku, marki to długi proces odkrywania siebie, swoich mocnych stron i możliwych do zaoferowania pozytywnych emocji, które przełożą się na wysokość wynagrodzenia. Na pewno powinna to być lektura obowiązkowa dla wszelkiego rodzaju twórców, dla których spójny wizerunek jest niezwykle ważny.
Książkę Grzegorza Kossona polecam każdemu, kto jest zdolny do wykrzesania z siebie odrobiny wysiłku w celu zmiany swego życia, otoczenia i chcącego odnosić sukcesy w swojej dziedzinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz