niedziela, 7 kwietnia 2019

Vanessa van Edwards "Złam szyfr ludzkich zachowań. Zyskaj społeczne supermoce"


Vanessa van Edwards, Złam szyfr ludzkich zachowań. Zyskaj społeczne supermoce, tł. Magda Witkowska, Warszawa „MT Biznes” 2018
Jedni nazywają tę umiejętność manipulacją, inni zdolnością przyciągania ludzi, a jeszcze inni sztuką tworzenia dobrych relacji, a chodzi o umiejętność odczytywania intencji innych ludzi i nawiązywania satysfakcjonujących znajomości, bo połowa sukcesu to nie ciężka praca, ale posiadanie kogoś, kto będzie gotowy nas polecić, na kogo będziemy mogli liczyć, kto przedstawi nam swoich znajomych, którzy mogą być naszymi potencjalnymi klientami. Bez takich znajomych nawet wytężona praca nic nie da. Jak zaskarbić sobie serca innych, w jaki sposób zyskać przyjaciół i dlaczego budowanie dobrych relacji jest niezbędne dowiecie się w książce Vanessy van Edwards „Złam szyfr ludzkich zachowań. Zyskaj społeczne supermoce”.
„Ludzie o wysokiej inteligencji interpersonalnej zarabiają rocznie średnio o 29 tysięcy dolarów więcej niż ludzie o niskim poziomie tych kompetencji”
Od dzieciństwa jesteśmy uczeni, że ważne są oceny, a kiedy przechodzimy na wyższe stopnie edukacji, przechodzimy przez kolejne stopnie kariery naukowej lub korporacyjnej jesteśmy przekonywani, że liczą się punkciki. Na tym początkowym etapie zapomina się wspomnieć, że wiele zależy też od naszych kompetencji społecznych, których także możemy się nauczyć, a później doskonalić. Jedni wynoszą je z domu, a inni pracują i zastanawiają się, co z nimi jest nie tak, że ludzie ich unikają. Izolację społeczną można przepłacić załamaniami, depresją, zaniżoną samooceną. Na szczęście socjolodzy, psycholodzy i pedagodzy coraz częściej zauważają znaczenie czynnika ludzkiego w edukacji i karierze. Minęło już pół wieku, kiedy odkryto, że nasze zaangażowanie w pracę zależy od tego jak nas postrzegają inni. Ale czy nasze życie musi zależeć? Może powinniśmy wziąć je za rogi i sami rozdawać karty? Jeśli tak to koniecznie musicie sięgnąć po książkę „Złam szyfr ludzkich zachowań”.
Vanessa van Edwards jest kierownikiem w laboratorium badań nad ludzkim zachowaniem w „Science od People”. W ramach pracy badawczej projektuje oryginalne eksperymenty badawcze mające złamać kod ludzkich zachowań. Za swoją pracę była wielokrotnie wyróżniana i nagradzana, a jej publikacje (od felietonów po książki) są bestselerami. Poza prowadzeniem badań i opisywaniem ich zajmuje się też szkoleniami, w czasie których uczy ludzi, w jaki sposób rozumieć ukrytą dynamikę napotykanych osób. „Złam szyfr ludzkich zachowań” to jedna z licznych prac badaczki i trenerki.
W podzielonej na trzy główne części książce znajdziemy informacje na temat tego, gdzie i w jaki sposób nawiązywać znajomości, jakich błędów unikać, dokąd pokierować własną energię, prowadzić konwersację, utrwalać relacje z ludźmi, budować trwałe związki. Autorka w swojej publikacji kładzie nacisk na nieskupianie się na sobie i próbie oczarowania innych, ale zmiany obiektu zachwytu na rozmówcy, uczeniu się od niego. Vanessa van Edwards pomoże nauczyć się schematów pomagających w relacjach, nauczy szukać zasad, jakimi kierują się ludzie.
W pierwszej części dowiemy się, na co zwracać uwagę w czasie pierwszych pięciu minut każdej interakcji. Autorka podpowie, gdzie i w jaki sposób zaczynać rozmowę, co zrobić, aby nie zabrakło tematów do jej kontynuowania oraz jak zrobić dobre wrażenie na naszym rozmówcy.
Część druga pomoże poznać drugą osobę w ciągu pięciu godzin, co będzie przydatne zarówno w życiu osobistym jak i biznesowym. Trzecia część nauczy zacieśniać kontakty interpersonalne. Dzięki zdobytej wiedzy i nabytym umiejętnościom, nad którymi pracujemy na końcu każdego rozdziału zawierającego też podsumowanie będziemy bardziej pewni siebie, świadomi własnych mocnych i słabych stron, nauczymy się tę wiedzę wykorzystywać w kontakcie z innymi.
Wielkim plusem tej publikacji są liczne prawdziwe przykłady oraz pokazanie w jaki sposób działają określone triki. Dowiemy się też i nauczymy akceptować, że nie wszyscy muszą nas lubić i podziwiać, że każdy ma swoją strefę odbiorców.
Całość napisana prostym, obrazowym językiem z licznymi przykładami pozwalającymi zrozumieć to, co stara się nam przekazać autorka. Myślę, że to dobra lektura dla każdego, kto zastanawia się, dlaczego jego relacje z ludźmi nie są takie jakby tego oczekiwał.






1 komentarz:

  1. "Mowy ciała" uczyłam się na warsztatach kilka lat temu, więdze tę nadal wykorzystuję w pracy. Myślę, że książka ta może być niezłym uzupełnieniem teorii ;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń