Tomasz Goban-Klas, Media i
komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa
„PWN” 2006.
„Media i komunikowanie masowe” to bardzo
dobrze napisany podręcznik. Wiedzę, którą powinien posiadać student kierunków
humanistycznych przedstawiono bardzo czytelnie, dzięki czemu może się on stać
podstawą do zgłębiania tematu również przez inne osoby. Prosty język pozwala
wejść w treści również czytelnikowi naukowo niedoświadczonemu, nieobeznanemu z
tematem.
W książce znajdziemy informacje
dotyczące komunikowania społecznego, środków i form komunikowania,
najpopularniejsze modele procesu komunikowania, informację o pierwszych
badaniach, zmianach w ich zakresie po aktualne tendencje. W dobie web 2.0
bardzo przydatny do dalszych rozważań będą również informacje o stanie badań
nad kształtowaniem społeczeństwa, kultury, sposobu funkcjonowania,
przekazywania wartości, określanie odbiorcy, sposobów oddziaływania mediów
masowych. Nie zabraknie tam również spojrzenia, w jaki sposób media kształtują
gospodarkę.
Praca powstałą na początku istnienia
portali społecznościowych, kształtowania się blogosfery i wielu rzeczy
związanych z nowym spojrzeniem na komunikację masową. Poszczególne rozdziały
będą bardzo dobrym wyjściem do dalszej dyskusji nad zmianami.
Przejrzysta struktura książki,
wychodzenie od rzeczy podstawowych do zaawansowanych sprawia, że staje się ona
gotowym materiałem do prowadzenia zajęć z medioznawstwa.
Pozycję tę polecam przede wszystkim
studentom kierunków humanistycznych, wszystkim, którzy w swojej pracy
wykorzystują media oraz osobom z nich korzystającym. Pozwoli ona świadomie
spojrzeć na wiele procesów zachodzących wokół nas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz