poniedziałek, 2 lutego 2015

Tomasz Goban-Klas "Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu"



http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/4726/media-i-komunikowanie-masowe.html
Tomasz Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa „PWN” 2006.
„Media i komunikowanie masowe” to bardzo dobrze napisany podręcznik. Wiedzę, którą powinien posiadać student kierunków humanistycznych przedstawiono bardzo czytelnie, dzięki czemu może się on stać podstawą do zgłębiania tematu również przez inne osoby. Prosty język pozwala wejść w treści również czytelnikowi naukowo niedoświadczonemu, nieobeznanemu z tematem.
W książce znajdziemy informacje dotyczące komunikowania społecznego, środków i form komunikowania, najpopularniejsze modele procesu komunikowania, informację o pierwszych badaniach, zmianach w ich zakresie po aktualne tendencje. W dobie web 2.0 bardzo przydatny do dalszych rozważań będą również informacje o stanie badań nad kształtowaniem społeczeństwa, kultury, sposobu funkcjonowania, przekazywania wartości, określanie odbiorcy, sposobów oddziaływania mediów masowych. Nie zabraknie tam również spojrzenia, w jaki sposób media kształtują gospodarkę.
Praca powstałą na początku istnienia portali społecznościowych, kształtowania się blogosfery i wielu rzeczy związanych z nowym spojrzeniem na komunikację masową. Poszczególne rozdziały będą bardzo dobrym wyjściem do dalszej dyskusji nad zmianami.
Przejrzysta struktura książki, wychodzenie od rzeczy podstawowych do zaawansowanych sprawia, że staje się ona gotowym materiałem do prowadzenia zajęć z medioznawstwa.
Pozycję tę polecam przede wszystkim studentom kierunków humanistycznych, wszystkim, którzy w swojej pracy wykorzystują media oraz osobom z nich korzystającym. Pozwoli ona świadomie spojrzeć na wiele procesów zachodzących wokół nas.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz