Pete Johnson, Jak wychować sobie nauczycieli, tł.
Alicja Marcinkowska, wyd. 2, Warszawa „AMBER” 2014
Szkolne życie bywa
przytłaczające: średnie oceny, bardzo złe zachowanie, a do tego rodzinka
kujonów. Trudno mieć idealną starszą siostrę, której jednym z głównych
problemów okazuje się to, czy będzie najlepsza w klasie. Harvey i George
próbują tę ciężka rzeczywistość urozmaicić na różne sposoby wymyślając sobie
różnorodne zadania. Ilość szkolnych wykroczeń powoduje, że zostają rozdzieleni.
By podtrzymać adrenalinę pozwalającą przetrwać kolejny dzień chłopcy wymyślają
klub Ryzykantów oparty na hazardzie i obserwacjach nauczycieli.
Chłopcy balansując na
granicy normalnego życia ożywiają szkolne życie, ale komplikują też swoje. Nowe
znajomości sprawiają, że stare pozostają zagrożone. W tle nie zabraknie wątków
kryminalnych (włamań), romansowych oraz dojrzewania do przemian.
„Jak wychować sobie
nauczycieli” to opowieść o uczniach mierzących się na co dzień z różnorodnymi
problemami (niepasująca do nich rodzinka, rozwody rodziców, kłótnie, szantaże),
z którymi ma styczność wielu nastolatków. Książka Pete’a Johnsona to kolejna
lekka i pełna humoru lektura dla nastolatków. Polecam uczniom szkół
podstawowych i gimnazjów. Opowieść pisana w formie dziennika rejestruje
codzienne przemyślenie i doświadczenia nastolatka, który chce odmienić szkolną
rzeczywistość. Napisana prostym językiem opowieść wciąga.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz