niedziela, 22 marca 2020

Autyzm i schematy w ćwiczeniach

Istnieje takie dziwne przekonanie, że osoby z autyzmem ciągle chcą robić to samo. To nieprawda. Wpadają w rytm schematów, jeśli otoczenie nagradza za schematy. Prawda jednak jest taka, że wolą ciągle coś nowego. Mają świetną pamięć i czasami 3-4 krotne robienie tego samego może wkurzać, a wiadomo, że aby ćwiczyć umiejętność trzeba ją powtarzać. I tu zaczyna się problem z ćwiczeniem. Trzeba rozwijać umiejętności podsuwając różnorodne alternatywy tych samych zadań. Zależy nam na ćwiczeniu umiejętności precyzyjnego zginania kartek to raz dziecko zgina kółka na pół, raz kwadraty. Zależy na wycinaniu? Po musimy pokazać, jaki jest cel tego wycinania. Tu z pomocą przychodzi nam wiele filmików na fb i yt. Ola może sama zobaczyć jak różnorodne rzeczy są robione i razem z nami robić wg schematu pokazanego przez autorów filmów. Plusem takiego wspomagania jest to, że dziecko może samodzielnie wybrać, nad czym tym razem będzie pracowało.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz