Istnieje takie dziwne przekonanie, że osoby z autyzmem ciągle chcą robić
to samo. To nieprawda. Wpadają w rytm schematów, jeśli otoczenie
nagradza za schematy. Prawda jednak jest taka, że wolą ciągle coś
nowego. Mają świetną pamięć i czasami 3-4 krotne robienie tego samego
może wkurzać, a wiadomo, że aby ćwiczyć umiejętność trzeba ją powtarzać.
I tu zaczyna się problem z ćwiczeniem. Trzeba rozwijać umiejętności
podsuwając różnorodne alternatywy tych samych zadań. Zależy nam na
ćwiczeniu umiejętności precyzyjnego zginania kartek to raz dziecko
zgina kółka na pół, raz kwadraty. Zależy na wycinaniu? Po musimy
pokazać, jaki jest cel tego wycinania. Tu z pomocą przychodzi nam wiele
filmików na fb i yt. Ola może sama zobaczyć jak różnorodne rzeczy są
robione i razem z nami robić wg schematu pokazanego przez autorów
filmów. Plusem takiego wspomagania jest to, że dziecko może
samodzielnie wybrać, nad czym tym razem będzie pracowało.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz