Jerzy Szczudlik, Pam Pam Pam, tł. Anna Hyde, il. Mira
Roznerska, Olsztyn „ElSet” 2013
Małe dziewczynki to cudowne odkrywczynie. We wielkich
przygodach zawsze towarzyszy im zabawka o niesamowitych umiejętnościach, które
z punktu widzenia dorosłego wcale nie są niezwykłymi mocami. Maia po powrocie do
Anglii z wakacji u dziadków w Polsce na swoim łóżku znajduje białego, pluszowego
królika podobnego do jej pierwszej maskotki: Pam Pama. Z tego powodu dostaje on
bardzo niezwykłe imię: „Pam Pam Pam”. Razem z nowym przyjacielem od razu
wyrusza na wielką podróż do „gdzieś”. Roztropna dziewczynka nieznająca drogi do
„gdzieś” pyta dorosłych o drogę, czym wprowadza w zakłopotanie nawet panią
profesor od geografii, która owego „gdzieś” nie może zlokalizować i jest jej z
tego powodu bardzo głupio. Na szczęście sprytny królik prowadzi Maie do Muzeum
Nauki i „gdzieś” jest już zlokalizowane, a do tego zapewni doskonałą zabawę.
Po wielu godzinach wędrówki po interesujących salach pełnych
wynalazków dziewczynka i królik potrzebują odpocząć. Znajdują ciche miejsce w
kącie i tym sposobem zostają na noc w Muzeum Nauki wśród różnorodnych maszyn,
które nie pałają miłością do ludzi. Przez to Maia zostaje porwana i uwięziona,
ale dzięki swemu sprytowi, pomysłowości i wielkiej wyrozumiałości rozgrzewa
zimne serca sztucznych inteligencji, bo nawet one potrzebują miłości. Kiedy
nadchodzi świt Maia z Pam Pam Pamem bardzo szybko przenosi się do swojego
łóżeczka, gdzie może obmyślić kolejną wielką przygodę.
Przygody Mai i Pam Pam Pama to książeczka dwujęzyczna. Na
każdej stronie znajdziemy tekst po polsku oraz po angielsku, co ułatwi naszym
maluchom naukę tego jeżyka obcego. Będzie to świetna lektura zarówno dla dzieci
polskich, jak i angielskich. Starsze maluchy mogą porównywać sposób budowy zdań
w obu językach.
Książkę polecam dzieciom od trzeciego roku życia do
dwunastego. Ta dwujęzyczna opowieść wydrukowano na solidnych kartkach i
oprawiono w twardą okładkę, dzięki czemu może posłużyć bardzo długo. Średniej
wielkości litery i piękne ilustracje powinny zachęcić dzieci do czytania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz