Zbigniew
Bauer, Edward Chudziński (red.), Dziennikarstwo
i świat mediów. Nowa edycja, wyd. IV zm., uzup., rozsz., Kraków „Universitas" 2012
„Dziennikarstwo i świat
mediów” wychodzi naprzeciw potrzebom studentów chcących zgłębić wiedzę z teorii
komunikowania, obecnych trendów, sposobów wykorzystania mediów, znaczenia
regionalnych kanałów informacyjnych, gatunków, dziennikarskich, funkcji pełnionych
w dostarczaniu informacji, sposobu kreowania wizerunku oraz podstawowe normy
etyczne. Wiele opisanych problemów w zderzeniu z postępującymi zmianami może
wydawać się nieaktualnych, ale ogólne ujmowanie tematu sprawia, że nie tak
łatwo ulegną one dezaktualizacji. Powstawanie nowych technologii i możliwości
tworzenia oraz przekazywania wiadomości na pewno wpływa na nasz sposób
postrzegania świata, odbierania i przekazywania wiadomości, ale pewne techniki
i podstawowa wiedza o komunikacji zostaje ta sama. Właśnie ona jest tu tematem
numer jeden. Ponadto znajdziemy tu podstawową wiedzę dotyczącą mechanizmów
reklamy.
Bardzo ważnymi poruszonymi
kwestiami są aspekty prawny i etyczny, które wyznaczają nie tylko obecne granice
działań dziennikarzy, ale mają kreować przyszłe postawy. Autorzy przekonują
nas, że bardzo ważnym elementem wszystkich gatunków jest posiadanie dużej
wiedzy, zdobywanie źródeł i zachęcanie rozmówców do formułowania opinii,
poglądów.
Solidny podręcznik poza
licznymi ważnymi artykułami zawierającymi minimum wiedzy, jaką student
dziennikarstwa musi posiadać pod każdym artykułem posiada dość bogate odesłanie
do literatury, co pozwoli czytelnikom na dalsze pogłębianie wiedzy.
raczej nie dla mnie, ale mysle ze znam kogos kto by z checia po to siegnal. Ba i dobrze ze tutaj trafilam - mam co komu proponowac! Co do aspektu prawnego i etycznego -wszedzie to ma swoje a i b a najgrosze ze malo kto dochodzi do z. Ah ale takie zycie, sa ludzie i tacy i siacy :)
OdpowiedzUsuń