Etykiety

piątek, 6 marca 2015

Zbigniew Bauer, Edward Chudziński (red.) "Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja"

Zbigniew Bauer, Edward Chudziński (red.), Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja, wyd. IV zm., uzup., rozsz., Kraków „Universitas" 2012
„Dziennikarstwo i świat mediów” wychodzi naprzeciw potrzebom studentów chcących zgłębić wiedzę z teorii komunikowania, obecnych trendów, sposobów wykorzystania mediów, znaczenia regionalnych kanałów informacyjnych, gatunków, dziennikarskich, funkcji pełnionych w dostarczaniu informacji, sposobu kreowania wizerunku oraz podstawowe normy etyczne. Wiele opisanych problemów w zderzeniu z postępującymi zmianami może wydawać się nieaktualnych, ale ogólne ujmowanie tematu sprawia, że nie tak łatwo ulegną one dezaktualizacji. Powstawanie nowych technologii i możliwości tworzenia oraz przekazywania wiadomości na pewno wpływa na nasz sposób postrzegania świata, odbierania i przekazywania wiadomości, ale pewne techniki i podstawowa wiedza o komunikacji zostaje ta sama. Właśnie ona jest tu tematem numer jeden. Ponadto znajdziemy tu podstawową wiedzę dotyczącą mechanizmów reklamy.
Bardzo ważnymi poruszonymi kwestiami są aspekty prawny i etyczny, które wyznaczają nie tylko obecne granice działań dziennikarzy, ale mają kreować przyszłe postawy. Autorzy przekonują nas, że bardzo ważnym elementem wszystkich gatunków jest posiadanie dużej wiedzy, zdobywanie źródeł i zachęcanie rozmówców do formułowania opinii, poglądów.
Solidny podręcznik poza licznymi ważnymi artykułami zawierającymi minimum wiedzy, jaką student dziennikarstwa musi posiadać pod każdym artykułem posiada dość bogate odesłanie do literatury, co pozwoli czytelnikom na dalsze pogłębianie wiedzy.

1 komentarz:

  1. raczej nie dla mnie, ale mysle ze znam kogos kto by z checia po to siegnal. Ba i dobrze ze tutaj trafilam - mam co komu proponowac! Co do aspektu prawnego i etycznego -wszedzie to ma swoje a i b a najgrosze ze malo kto dochodzi do z. Ah ale takie zycie, sa ludzie i tacy i siacy :)

    OdpowiedzUsuń