Etykiety

środa, 24 września 2014

Zbigniew Berent "Sprzedaż. Marketing. Biznes. Reguły i realia"



Zbigniew Berent, Sprzedaż. Marketing. Biznes. Reguły i realia, Gdynia „Novae Res” 2014
Cóż filolog polski i filozof może wiedzieć o gospodarce, sprzedaży, regułach obowiązujących na rynku i nieuczciwej konkurencyjności, że chce się wypowiadać na temat książki z tej tematyki? Wbrew pozorom sporo. Przede wszystkim jestem uważnym klientem, a do tego posiadam kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży i to nie książek. Zdobyte doświadczenie i humanistyczne wykształcenie sprawiają, że jestem bardzo wrażliwa na wszelkie naciąganie, a do posiadam wiedzę na temat technik sprzedaży i w tej kwestii polecam tylko bardzo dobre pozycje książkowe. Wielkim autorytetem marketingowych chwytów niewątpliwie jest Robert Cialdini, którego książki mają wymiar uniwersalny. Czasami jednak warto sięgnąć po pozycje polskich doświadczonych handlowców, którzy nie tylko wyjaśnią nam techniki, jakimi atakują nas różnorodne firmy, ale też pokażą lokalny wymiar wielu zjawisk, które przyczyniają się do „wypalania się” naszego potencjału gospodarczego.
Książka Zbigniewa Berenta „Sprzedaż. Marketing. Biznes. Reguły i realia” to pozycja, która wydaje się przypominać wiele jej podobnych. Na pewno nie wyróżnia się okładką. Poza podstawowym omówieniem wielu zjawisk Berent szczegółowo omawia różnorodne przypadki dając nam obraz dla teorii, dzięki czemu nie jest ona tylko zbiorem reguł i ich łamania, ale żywym opisem kondycji gospodarczej naszego kraju.
To, co mnie uderzyło na początku książki doświadczonego handlowca to docenienie pracowników i ich zaangażowania. Zwykle od szefów (zwłaszcza na forach) słyszy się narzekanie na lenistwo, niedbałość, brak zaangażowania, niesamowicie wysokie wymagania finansowe pracowników. Tu tego nie ma. Jest za to szacunek i podziw dla ludzi, którzy poświęcali swój czas i energię oraz pomysły na rozwój firmy. Kolejnym zaskoczeniem był inny wstęp, a raczej zastąpienie wstępu opiniami fachowców o książce. Kolejne zaskoczenie przyszło w treściach, które przekazuje autor: Umiejętne zmieszanie teorii z praktyką sprawia, że jest to dobra lektura dla wszystkich: od handlowców po klientów. Czytelnik dowie się o sztuce uczciwej rywalizacji w biznesie, cechach wpływających na jakość sprzedaży, sztuce sprzedaży, pozyskiwaniu klientów, wywiadzie gospodarczym, coachingu w handlu, bezpieczeństwie, ograniczeniach, szansach i szukaniu dróg rozwoju gospodarczego. Książka ta na pewno doskonale zastąpi wszelkie podręczniki do podstaw przedsiębiorczości w szkołach średnich (powinna je zastąpić), ponieważ przekazuje informacje, które naprawdę są istotne, aby młody człowiek był dojrzałym i świadomym kreatorem własnego otoczenia.

8 komentarzy:

  1. Książka może okazać się hitem wydawniczym jeśli za jakością książki pójdzie dobra reklama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marketing napędza sprzedaż - wiedzą o tym wszyscy. Jeśli natomiast mowa o marketing internetowy, to korzystając z tej formy reklamy należy pamiętać o tym, aby reklama wyświetlała się wyłącznie grupie docelowej, która może być zainteresowana oferowanym przez nas produktem bądź usługą. I dlatego uważam, że warto zdecydować się na reklamę programmatic buying https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/, która to oferuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marketing to niezwykle szerokie pojęcie. Oznacza pracę na rzecz zwiększenia rozpoznawalności firm. W XXI wieku należy dużo uwagi zwracać na działania online. Wyszukiwarka Google jest idealnym, miejscem do reklamy. Dlaczego? 98% polskich użytkowników korzysta z niej w poszukiwaniu firm, sklepów i informacji. Dlatego tak ważne jest profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych oraz płatne kampanie Ads. Te spójne działania umożliwiają stronom www dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  4. Marketing jest niezwykle skomplikowany. Jeszcze do niedawna, większość przedsiębiorców decydowała się na reklamę w mediach tradycyjnych. Obecnie, coraz częściej przedsiębiorstwa inwestują w reklamę w sieci. Na rynku nie brakuje firm wyspecjalizowanych w obsłudze kampanii marketingu internetowego. Jedną z nich jest http://www.adnext.pl/ :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. książka bardzo ciekawa i na pewno wnosi sporo do tematu reklamy i reklamowania sie w sieci. Na pewno warto także moim zdaniem sprawdzić ten artykuł http://www.business-media.pl/kiedy-warto-zainwestowac-w-sem/ , z którego dowiecie się co to jest SEM, jak działa i kiedy w ni zainwestować

    OdpowiedzUsuń
  7. O reklamie w sieci już wiele zostało powiedziane, a co jeśli chodzi o promocję na rynku lokalnym? Ulotki czy kalendarze to podstawa więc koniecznie trzeba nawiązać współpracę ze sprawdzoną drukarnią. Osobiście polecam https://chroma.pl/pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Reguły i realia są jasne - mówi o tym porady SEO - warto czasem zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń