Etykiety

niedziela, 29 stycznia 2017

#Opowiem Wam bajkę o pieniądzach


Opowiem Wam bajkę o pieniądzach.
Wiem jak to brzmi. Pieniądze to temat drażliwy, więc na bajki się nie nadaje. Każdy z nas ma ich za mało, ale są tacy, którzy mają za dużo i też im się wydaje, że mało, więc jeszcze gromadzą, żeby mieć wystarczająco.
Jakiś czas temu poznałam mężczyznę, który stwierdził, że ma wystarczająco i więcej nie chce.
-A gdyby tak szef panu podwyżkę zaproponował? - zadałam podchwytliwe pytanie.
-A na co mnie podwyżka? Jeszcze bym w jakiś nałóg wpadł, a tak nie ma i nie muszę martwić się, że kiedyś na fajki czy flaszkę nie starczy, bo nie kupuję, nie przyzwyczajam się.
Cała opowieść zaczęła się od koni.
Stałyśmy i głaskałyśmy konie. Przechodził młody mężczyzna (na pewno młodszy ode mnie, bo komuny nie pamiętał) i zadał pytanie:
-Lubi pani konie?
-Lubię. Zawsze chciałam, żeby dziadkowie mieli konie, a oni tylko krowami się wozili za komuny. Wie pan, w Wielkopolsce na prowincji krowy zaprzęgało się do woza i jechało na pole. Krowy szły na łąkę, dorośli plewić pyry, a dzieciaki skakały przez rowy. Skakałam przez rowy i zafascynowaniem patrzyłam na konie, które mieli rodzice koleżanki, której jeszcze wtedy na świecie nie było. Urodziła się po upadku komuny.
-Ja to tam komuny nie pamiętam, ale kocham konie. Pracuję w takich stadninach, w których ratuje się konie. Praca fajna, bo ze zwierzętami. Obowiązków sporo, ale płacą też nieźle.
-Przy zwierzętach gdzieś płacą nieźle? - wyraziłam swoje zdziwienie.
- Mnie ta wystarcza. Dostaję 11zł brutto, pracuję po 12 godzin to i suma niezła wychodzi. Rodziny nie mam, bo mnie dziewczyna wystawiła do wiatru. Gdyby nie konie i ciężka praca to nie wiem co by ze mną było.
-A nie chciał pan mniej pracować albo więcej zarabiać?
-A na co mnie więcej? Mieszkać mam gdzie, jeść mam co, zajęcie fajne. czego chcieć więcej?
-A gdyby tam pan zarabiał 30 zł/h - powiedziałam taką normalną życiową stawkę dla przeciętnego pracownika.
-Pani, 30 zł/h to same złodzieje zarabiają. Porządnemu człowiekowi wystarczy tyle, by na jedzenie i mieszkanie starczyło.

Można mieć dość? Można. To czy mamy dość zależy od naszego nastawienia. To czy jesteśmy szczęśliwi z tego, co mamy zależy wyłącznie od nas, od tego czy robimy to, co kochamy.
#Bajka #Pieniądze #OpowiemWamBajkę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz