Etykiety

czwartek, 29 listopada 2018

Opowiem Wam bajkę o fakturach


Podobieństwo do pewnych zdarzeń i osób jest celowe. Zbieżność z faktycznymi wydarzeniami zamierzona.
-Proszę o wystawienie faktury.
-Nie mogę pani wystawić faktury.
-Dlaczego?
-Bo nigdy nie wystawiałam.
-To niech pani poprosi kogoś, kto umie, aby to zrobił.
-Ale ja tu tylko pracuję.
-Od ilu lat ma pani firmę?
-Od kilku.
-I nigdy pani nie wystawiała faktury?
-Nigdy.
-Nigdy nie miała pani w rękach faktury od innych firm.
-Miałam.
-No to wie pani jak wygląda faktura. W czym problem?
-Bo będę musiała doliczyć vat.
-Jaki vat doliczyć?
-No, żeby wystawić fakturę vat.
-Proszę panią, vat to ma pani obowiązek odprowadzać nawet, kiedy klient nie prosi o fakturę. Faktura pozwala firmom na zwrot vat-u. To, że chcę fakturę to nie znaczy, że pani ma podnieść cenę, bo ma pani taką a taką cenę towaru. Ja chcę tylko fakturę potwierdzającą zakup tego towaru.
-Ale to ja będę stratna.
-Jak pani będzie stratna skoro pani musi i tak odprowadzać vat? Vat to coś co się wlicza w cenę towaru, a nie dodatkowo. Jeśli do jutra nie będę miała faktury to zgłoszę do odpowiedniego urzędu i będzie miała pani kontrolę.
Następnego dnia faktura nagle była wystawiona i nagle ktoś potrafił to zrobić.

Organizacja działające pod pewnym uniwersytetem:
-Nie przesłali mi państwo faktury.
-Nie możemy wystawiać.
-Dlaczego nie mogą państwo wystawiać?
-Ale po co?
-To po co faktura pan jako osoba rozliczająca się z grantów powinien wiedzieć.
-Ale my nie wystawiamy.
-Trzeba było uprzedzić przed zapłatą za usługę i skorzystanie z niej.
-Nikt nie ma z tym problemu.
-Ja mam. Nie stać mnie na finansowanie sobie wyjazdu na konferencję, na której mam coś mówić. Proszę o wystawienie faktury.
-Już mówiłem, że nie wystawiamy.
-Proszę pana, jeśli nie dostanę faktury to wystąpię na drogę sądową.
-Niech pani poczeka. Porozmawiam z sekretarką.
Po pięciu minutach pan wraca z… fakturą.

2 komentarze:

  1. Wystawienie faktury może być uznane za trudne, szczególnie jeśli robi się to po raz pierwszy. Jednak w rzeczywistości proces ten nie jest zbyt skomplikowany i można go łatwo opanować.
    https://portal.faktura.pl/podatki/limit-platnosci-gotowka-w-2023-roku/

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujące! Ciekawe, czy ta bajka o fakturach okaże się równie absorbująca jak klasyka z dzieciństwa. W każdym razie, ważne tematy potrafią być przekazywane w najbardziej nieoczekiwanych formach.
    https://kancelariagospodarcza.pl/

    OdpowiedzUsuń