Etykiety

środa, 14 listopada 2018

Wystawa prac Aleksandry Anny Sikorskiej w Krotoszyńskiej Bibliotece Publicznej im. Arkadego Fiedlera w Krotoszynie

Do 31.12 - Wystawa prac Oli Sikorskiej

Zapraszamy do oglądania wystawy twórczości Oli Sikorskiej. Wystawa znajduje się w bibliotece, na pierwszym piętrze.

Więcej informacji o małej autorce:

Historia każdego z nas zaczyna się tak samo: od narodzin. Urodziłam się ponad ponad 6 lat temu, ważyłam ponad 4 kilogramy, miałam ponad 60 centymetrów długości i byłam okazem zdrowia. W sumie nadal jestem, ale… mój świat jest nieco inni. Wielu ludzi nazywa go “zaburzonym”, ale ja wolę mówić o nim “intensywniejszy”. Mam  autyzm utrudniający mi funkcjonowanie: nie potrafię mówić, uczę się wyrażać swoje potrzeby, wchodzić w relacje z dziećmi i dorosłymi, często boli mnie ciało, inaczej odbieram różne bodźce. Mam wrażenie, że świat znajduje się gdzieś za grubą szybą, przez którą trudno mi do niego dotrzeć, ale czasami ta szyba ma kolce wdzierające się w każdy zakamarek mojego ciała. Na szczęście mam upartych i pracowitych rodziców, którzy każdego dnia uczą mnie otoczenia i pomagają w zbiciu szklanej ściany oddzielającej mnie od świata.


Może i stawiam małe kroczki, ale dzielnie walczę o samodzielność. Chodzę do przedszkola, gdzie mam swoją ukochaną panią i dzieci, które mnie akceptują, mam panie od terapii, własnego psa i dużo optymizmu. Kocham spacery do lasu, czytanie książek, mam świetną pamięć. Codziennie robię coś nowego, co przybliża mnie do poziomu funkcjonowania rówieśników. Kto mnie zna ten wie, że w tym roku osiągnęłam bardzo wiele. Wierzę, że razem z innymi dziećmi pójdę do szkoły, że będę samodzielną dorosłą kobietą, którą rodzice nie będą musieli opiekować się całą dobę, że będę mogła spełniać swoje marzenia. Nim to osiągnę czeka mnie dużo pracy. Jednak jestem tylko dzieckiem mającym swoje małe i duże marzenia, ulubione zajęcia, sposoby wyrażania. Kocham śpiewać i malować. Najlepiej, kiedy robię te dwie czynności na raz. Jestem wtedy bardzo szczęśliwa.

Zapraszamy do zapoznania się z blogiem Mamy Oli: annasikorska.blogspot.com
oraz profilem na Facebooku: facebook.com/AleksandraAnnaSikorska

Wystawa będzie dostępna do 31.12.2018 r. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz