Petra
Stamer – Brandt, Nowe gry i zabawy
rozładowujące złość, tł. Edyta Brudnik, Kielce „JEDNOŚĆ” 2013
Nadmiar dziecięcych złych
emocji może czasami być bardzo kłopotliwy. Jak sprawić, aby nasze maluchy były
pogodne i zainteresowane nauką? Dzieci rodzą się z nieukształtowanym układem
nerwowym. Miesiące odrywania świata, wypracowywania metod oznajmiania swoich
potrzeb oraz nieumiejętność określania uczuć sprawiają, że dzieci dość łatwo
wpadają w złość. Czasami może być ona wywołana poczuciem niedocenienia,
smutkiem, zmęczeniem, chorobą, urażeniem uczuć. Praca ze złoszczącymi się
dziećmi nie jest łatwa, dlatego bardzo przydatne w kontakcie z nimi jest umiejętność
niedoprowadzania do napięć i ich rozładowywania w grupach, w których o konflikt
nie trudno. Petra Stamer – Brandt przekonuje nas, że bardzo ważnym elementem
umożliwiającym dzieciom rozładować emocje jest ruch, zabawa na świeżym
powietrzu, częste zmiany, liczne spacery w odmienne miejsca, wycieczki oraz
różnorodne zabawy, w których nie ma rywalizacji, aby nie podsycać złości. Wiele
zabaw bardzo dobrze sprawdzi się również podczas spędzania czasu z rodzicami.
Wiele z propozycji są świetnym pomysłem na naukę dla dzieci z autyzmem. Do
takich zabaw należy zabawa w uczucia, kiedy dziecko uczy się reagowania na
czyjeś emocje. Bardzo dobrze nawet na niewielkiej powierzchni sprawdzą się też
zabawy ze ścierką (kocem). Rodzice z dziećmi w domu na pewno bez problemu będą
mogli stworzyć też arcydzieło z pianki do golenia.
Zabawy nie tylko pozwalają
rozładować i uczyć się emocji, ale również rozwijają twórcze spojrzenie na
świat, pobudzają zmysły. Jest to świetna książka dla nauczycieli w
przedszkolach i szkołach, rodziców, opiekunów i wszystkich, którzy pragną
zapewnić dzieciom doskonały rozwój przez przyjemną zabawę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz