Etykiety

sobota, 7 marca 2015

James Duigan "Dieta oczyszczająco odchudzająca według programu Clean & Lean"

James Duigan, Dieta oczyszczająco odchudzająca według programu Clean & Lean, tł. Bożena Jóźwiak, Poznań „Rebis” 2014
Nie znam człowieka, który nie marzy o idealnym wyglądzie. Można siebie akceptować, ale marzenia zawsze pozostają. A jak do tego dochodzi świetna forma to już w myślach snujemy wyobrażenia, co bylibyśmy w stanie zrobić, jak pracować i spędzać wolny czas. Czerwony dywan przed nami sam się rozwija, a szczyty niezdobytych przez nas gór zapraszają. To sprawia, że ludzie od czasu do czasu wpadają na genialne pomysły przechodzenia na dietę. Nic by w nich nie było złego, gdyby… no właśnie sami się dowiedzcie z książki „Dieta oczyszczająco-odchudzająco według programu Clean & Lean”. Na pewno większość informacji czytelnikom będzie znana. Mi była, ale nic nie działa tak motywująco na zmianę swojego stylu życia jak przeczytanie tego, jak powinno się odżywiać.
Mimo, że dużo wiedziałam jednej rzeczy na studiach (nie filozofia i nie filologia) nauczono mnie źle: trzeba dużo ćwiczyć, aby mieć dobrą sylwetkę. Ja ćwiczę sporo. Mogę śmiało powiedzieć, że moje nogi to kłody mięśni. James Duigan przekonuje nas, że z ćwiczeniami nie należy przesadzać. Trzeba ćwiczyć regularnie, a nie od czasu do czasu dużo. W swoim poradniku poza opisaniem tego, co należy jeść, a czego nie, proponuje serie ćwiczeń oraz przepisy na smaczne posiłki, dzięki czemu samodzielnie możemy zorganizować w domu dla wszystkich wieczne wczasy pozwalające utrzymać ciało w bardzo dobrym stanie. „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – jak mówi stare powiedzenie, więc warto zainwestować w tę cząstkę siebie tym bardziej, że nie znajdziemy tam niesamowicie drogich przepisów i zaleceń. Dieta wydaje się niesamowicie prosta i niezmuszająca do wysiłku oraz wielkich wyrzeczeń.
W poradniku podoba mi się to, że produkty są rozrysowane w tabelach. Z mojego punktu widzenia wielkim minusem jest mała czcionka. Wielkim plusem są piękne zdjęcia, które sprawiają, że książkę czyta się przyjemniej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz