Etykiety

wtorek, 2 lutego 2016

videotrening

​Córka ma autyzm, więc ma wielki problem z naśladowaniem, odtwarzaniem, samodzielną zabawą i od jakiegoś czasu wykorzystuję do zabaw połączenie lego+ tablet, bajka + papierowe figurki, którymi ma kierować.
W przypadku Lego trzeba popatrzeć jakie klocki są w grze i przygotować je dziecku (samodzielne dziecko samo to zrobi). Zadaniem dziecka jest odtwarzanie za pomocą klocków tego, co w grze zawierającej interesujące przygody klockowych bohaterów. W czasie gry jest chwila na to, aby kierować klockami. Ja na początku kierowałam rękami córki, aby układała tak jak w grze, a teraz wręczam jej klocki i tablet i mam 20 -30 min dla siebie na przygotowanie kolejnej zabawy rozwijającej kolejne umiejętności.
Zaczynałyśmy od bardzo prostych dostępnych tu: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lego.duplo.icecream
Dzięki takiej zabawie moja córka nauczyła się samodzielnie bawić się klockami, papierowymi figurkami, plastikowymi zwierzakami. Bajka lub gra połączona z zabawkami pozwoliły na rozwijanie umiejętności samodzielnej zabawy. Ponad to była to jedyna nauka naśladowania, do której nie musiałam jej zmuszać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz