Anna Jackowska, Savoir-vivre,
il. Dorota Fic i in., Wrocław „Promocja” 2013
O nauce przedszkolaków odpowiedniego zachowania
pisałam przy okazji zeszytu ćwiczeń Tamary Bolanowskiej „Uczę się dobrych
manier”, w którym poza prostymi scenkami, kolorowankami można znaleźć plakat
przypominający dzieciom, jakie postawy są odpowiednie. Dzięki aktywnemu
włączeniu w zdobywanie trudnej umiejętności odpowiedniego zachowania zdobywanie
wiedzy przez ten zeszyt ćwiczeń staje się przyjemne.
Dziś przyszła kolej na kolejny etap poszerzania i
przypominania umiejętności, których najlepszym wzorem są rodzice, opiekunowie,
otoczenie i książeczki mogą doskonale uzupełnić ową socjalizację. Z ćwiczeń „Savoir-vivre”
przedszkolaki dowiedzą się, że dobrze jest sprzątać po sobie, odkładać
przedmioty na swoje miejsce, jak zachowywać się rano przed pójściem do
przedszkola, w jaki sposób traktować książki i zabawki, co należy robić przed
jedzeniem, po powrocie z placu zabaw, jakimi sztućcami jeść określone potrawy,
jakie przedmioty i w jaki sposób użyć do sprzątania, jak bawić się z innymi
dziećmi, aby lubiły z nami spędzać czas. Ponad to dzieci przez wykonywanie
zadań ćwiczą wiele umiejętności: przez motoryką małą po spostrzegawczość.
Ćwiczenia polecam wszystkim przedszkolakom. Może to
być również świetny materiał terapeutyczny dla dzieci mających zaburzenia
społeczne (np. w przypadku autyzmu).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz