Niepozorna gra o uproszczonej grafice obrosła w sequele, prequele i całe mnóstwo gadżetów. Okazało się, że w klockowej budowie dającej możliwość budowania światów, tworzenia budowli jak z klocków tkwi siła przyciągająca tłumy graczy. To oni stworzyli społeczność wokół pozornie prostych narzędzi, sprawili, że gra posiadająca cechy produktów wirtualnych 2.0 stała się świetnym materiałem jednoczącym i pozwalającym na stworzenie szerokiej społeczności fanowskiej, w której ludzie nie samą grą żyją. Dla młodych miłośników trafiło sporo ćwiczeń, a nawet z wykorzystaniem motywów z gry mogą uczyć się matematyki, języka angielskiego, programowania oraz przeżywać fantastyczne przygody. Do tego jedni stawiają pierwsze kroki w czytaniu, inni ćwiczą się w tej sztuce sięgając po dłuższe powieści oraz cykle. Brakowało tylko rozwijania umiejętności myślenia społecznego i dyskusji. I właśnie na rynku pojawił się tom, z którym można to zrobić. „Minecraft. Would you rather?” nie jest zwyczajną czytanką. To publikacja, po którą trzeba sięgnąć w dwie osoby, aby była szansa na odmienne wybory, by ćwiczący jeśli podejmą podobną decyzję wspólnie spróbują zrozumieć inną drogę, przedyskutować jej zwady i zalety.
„Minecraft. Would you rather?” to prosta publikacja, która będzie świetnym wstępem do etyki, uświadamiania młodym odbiorcom, że zawsze mają jakiś wybór tylko trzeba go dostrzec, zastanowić się, co daje nam określona droga.
„Minecraft Would You Rather” czyli Co wolisz w edycji polskiej to świetna
publikacja dla miłośników Minecrafta. Bohaterzy gry (Steve i Alex) wędrując po
blokowym świecie nieustannie podejmują trudne wybory, które są nieodłącznym
elementem ich misji. Zawsze stawiani są przed wyborem skrajnie złych wyborów, z
których muszą wybrać ich zdaniem najlepszy. Wyzwania, z jakimi mierzą się Alex
i Steve są punktem wyjścia do rozstrzygnięcia pięćdziesięciu ciekawych dylematów
ćwiczących umiejętność analizowania sytuacji, dostrzegania ich wad i zalet.
Książka może być świetnym punktem wyjścia do zabaw między dziećmi czy ćwiczeń z
rodzicami. Na jej podstawie można uczyć, w jaki sposób analizować różnorodne
sytuacje, uświadamiać sobie, że czasami podobne wybory dokonywane są z innych
pobudek.
Pełną ćwiczeń książkę wzbogacono prostymi
fantastycznymi minecraftowymi ilustracji, w postaci szkiców, które przeplatają bardziej
szczegółowe ilustracje. Pojawiają się tu rysunki bohaterów, fragmenty różnych
biomów, wiele moby oraz atrybuty. Prosta i jednocześnie różnicowana czcionka
wprowadza wiele dynamiki, sprawia, że tekst nie wydaje się nudny. Do tego w
rysunki wplecione elementy komiksów, a same wyzwania czasami podsuwane są w
postaci tabel. Zwykle jedna rozkładówka to zarysowanie sytuacji z pokazaniem
biomu, w którym dzieje się akcja, pokazanie dyskusji między bohaterami i
podsunięciem opcji do wyboru. Każda strona bogata jest w różnorodne formy
podsuwania treści, dużo tu akcji, niebezpiecznych sytuacji. „Minecraft. Would
You Rather?” to książka doskonała do czytania z rówieśnikami, świetna podstawa
terapeutyczna dla rodziców i pedagogów, którzy na jej podstawie będą mogli rozwijać
pewność siebie oraz umiejętność podejmowania decyzji u osób, z którymi pracują.
Do tego uczymy tu pracy w grupach, więc publikacja może przydać się na lekcji
języka polskiego jako punkt wyjścia do ćwiczenia przeprowadzania dyskusji.
Zamiast nudnych postaci z lektur szkolnych tu mamy ciekawszych dla młodzieży
bohaterów, prościej nakreślone sytuacje, po które można sięgać jako szybkie ćwiczenie
na lekcji. Młodzież przekona się, że razem łatwiej dokonać najlepszego wyboru
spośród dostępnych skrajnie złych opcji oraz to nie wina bohaterów, że nie mają
lepszych opcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz