Biblioteka wxWidgets jest potężnym, wieloplatformowym
narzędziem, stworzonym do pisania aplikacji okienkowych, przeznaczonych
dla wszystkich popularnych systemów operacyjnych. Jest wzbogacona o
szereg narzędzi, umożliwiających realizację większości zadań i wymagań
stawianych przed nowoczesnymi programami - w tym m.in. pełną obsługę
współbieżności, obsługę protokołów sieciowych, czy też obsługę
nowoczesnego OpenGL, choć to jedynie mała część jej możliwości. Co
ważne, licencja wxWidgets pozwala na jej dowolne wykorzystanie w
projektach każdego rodzaju, natomiast bogaty zestaw rozszerzeń
znakomicie zwiększa zakres, w którym może być stosowana.
Biblioteka wxWidgets jest wykorzystywana między innymi przez NASA do tworzenia oprogramowania pracującego z teleskopami kosmicznymi, a także przez koncern zbrojeniowy Lockheed Martin, czy też firmę AMD. Z jej pomocą stworzono szereg popularnych aplikacji, takich jak FileZilla, CodeLite, czy RapidSVN, a także wiele innych.
Niniejsza książka to kompleksowy i wyjątkowy
przewodnik po wxWidgets. To publikacja skierowana do wszystkich
programistów C++ – także tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie
programowania GUI i programowania wieloplatformowego. Każdy kolejny
rozdział wprowadza Czytelnika w coraz bardziej złożone i zaawansowane
techniki wxWidgets, a zawarte w niej liczne przykłady kodu można
uruchomić na większości popularnych platform systemowych. Możliwe będzie
poznanie m.in. wyglądu struktury aplikacji wxWidgets oraz działanie i
możliwość wykorzystania kluczowych typów wxWidgets takich jak wxString
czy wxDateTime.
Dzięki lekturze Czytelnik nauczy się:
- jak utworzyć pierwsze okno, wzbogacając je o pasek stanu i pasek menu oraz inne elementy i kontrolki GUI,
- pracować ze standardową i dynamiczną obsługą zdarzeń,
- pisać atrakcyjne programy,
- wykorzystywać standardowe okna dialogowe oraz pisać własne i kontrolować pozyskiwane przy ich pomocy dane wejściowe,
- pracować z plikami, czy formatem XML,
- przechowywać konfigurację programu,
- tworzyć aplikacje obsługujące różne języki,
- w jaki sposób napisać własny serwer oraz aplikację kliencką,
- stworzyć własnego klienta FTP, czy obsłużyć protokół HTTP,
- projektować oraz realizować własne kontrolki GUI,
- korzystać z innych zaawansowanych komponentów biblioteki, umożliwiających tworzenie nowoczesnych aplikacji komputerowych różnego typu.
Korzystam z tej biblioteki i muszę przyznać, że twoje twierdzenie jest w 100% prawdziwe. To wieloplatformowe narzędzie o ogromnych możliwościach.
OdpowiedzUsuń