Etykiety

niedziela, 5 listopada 2017

Victoria Saxon "Barbie. Możesz być baletnicą" il. Dynamo Limited



Victoria Saxon, Barbie. Możesz być baletnicą, il. Dynamo Limited, tł. Paulina Zagórska, Warszawa „Egmont” 2017
Barbie była marzeniem mojego dzieciństwa. Miałam kilka lalek udających tę jedyną podbijającą serca dziewczynek. Projektowałam i szyłam suknie, budowałam domki z kartonów, wymyślałam fabuły niezwykłych przygód. Dziś dzieci mogą nie tylko wymyślać, ale i inspirować się filmami oraz książkami o ich ulubionej lalce, która w baśniowym świecie ożywa i ma rozterki, przeszkody do pokonania, musi wykazać się sprytem i pracowitością. Tak jest i w kolejnym tomie „Barbie. Możesz być baletnicą”.
Akcja opowieści toczy się wokół ćwiczeń. Bohaterka pokazuje nam, że sukces wymaga nie tylko talentu, ale i ciężkiej, wytrwałe pracy. Barbie i Teresa są dobrymi tancerkami, ale zdają sobie sprawę, że możliwość współpracy z zespołem, zawodowe zajmowanie się baletem wymaga większej ilości ćwiczeń. Bohaterki razem trenują po zajęciach. Ich zaangażowanie zostaje nagrodzone zaproszeniem na próby miejskiego zespołu baletowego. Dziewczęta mają okazję zajrzeć za kulisy, porozmawiać z osobami, które od lat trenują, obejrzeć kostiumy i więcej dowiedzieć się o pracy. W czasie wizyty okazało się, że do występu potrzebne są jeszcze dwie dziewczyny. Barbie i Teresa z wielką radością przyjęły niespodziewaną propozycję.
Książkę oprawiono w solidną, kartonową okładkę, bardzo dobrze zszyto. Śliskie strony wzbogacone estetycznymi ilustracjami skutecznie przyciągają uwagę dzieci. Prosta opowieść pokazująca jak bardzo ważne są codzienne treningi i systematyczna praca stają się doskonałym inspiratorem do pracy. Ponad to młodzi czytelnicy poznają świat, o którym wielu marzy. Taniec z balecie ze względu na grację przyciąga uwagę dzieci. Historia Barbie pozwala zrozumieć czytelnikom, że bez ćwiczeń nie będą tańczyć jak profesjonaliści.
Pozornie prosty (a może wręcz banalny) temat stanie się doskonałym wyjściem do rozmów o rozwijaniu własnych umiejętności. Zdecydowanie polecam wszystkim przedszkolakom oraz uczniom nauczania początkowego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz