Etykiety

wtorek, 27 sierpnia 2024

Seria "Rysuję i ścieram"


Pamiętacie swoją żmudną i nudną naukę pisania? Ja doskonale. Schematyczne odtwarzanie liter, szlaczków w zeszytach sprawiało, że się zniechęcałam. Z tego powodu postanowiłam, że przygotowanie do pisania u mojego dziecka będzie wyglądało inaczej. Chciałam, aby pisanie i rysowanie kojarzyło się z ciekawą zabawą. Z tego powodu regularnie sięgamy po książki z pisakami suchościeralnymi pozwalającymi dziecku na ćwiczenie ważnych umiejętności i zapewniają dobrą zabawę. Kolejnym plusem jest przygotowanie do formalnej edukacji.
Pójście do szkoły jest momentem, kiedy dziecko będzie uczyło się ręcznego pisania, w czasie którego nie tylko musi odpowiednio chwycić długopis i odpowiednio napiąć mięśnie, ale i wykonać określone ruchy wymagające użycia określonych partii mózgu odpowiedzialnych za percepcję wzrokową, zdolności motoryczne, koordynację, orientację przestrzenną, abstrakcyjne myślenie, czyli bardzo ważne umiejętności.
Naszymi najnowszymi pomocami pozwalającymi pracować nad tym obszarem są publikacje z serii „Rysuję i ścieram”. Zdecydowałyśmy się na „Szlaczki” i „Kształty”, czyli coś, co nie do końca będzie kojarzyło się z pisaniem tylko z rysowaniem i zabawą. Nie zawiodłyśmy się. W publikacjach znajdziemy materiały pobudzające wyobraźnię. Rysowanie podstawowych kształtów czy prostych szlaczków połączone jest z tworzeniem ciekawych ilustracji. Takie spojrzenie na szlaczki podsunie Wam też pomysły na wiele ćwiczeń, a dzieciom zapewni sporą ilość zabawy.
W ćwiczeniach znajdziemy szlaczki i kształty do obrysowania. Dzięki odpowiednio przygotowanym materiałom dzieci bardzo szybko nauczą się dobrze wodzić pisakiem po papierze.
Wielkim plusem tych ćwiczeń jest minimalizm: mamy tu niewiele dodatkowych kolorów i wzorów zgodnych z tematyką poszczególnych stron, dzięki czemu stają się one atrakcyjne i bardzo pomocne w pracy z dziećmi z nadaktywnością ruchową i myślową. Białe tło, czarne wzory rysowane przerywaną linią oraz delikatne kolorowe elementy wskazujące kierunek rysowania, a do zestawu dołączony pisaki suchościeralny (kiedy się wypisze można kupić w sklepach papierniczych, internecie, sklepach z akcesoriami dla dzieci). Proponowana forma ćwiczenia pisania jest atrakcyjna dla dzieci, zachęca do powtarzania ćwiczeń.
Seria „Rysuję i ścieram” jest świetną propozycją dla dzieci, które nie chcą pisać ani rysować zwykłymi materiałami. Zabawa w rysowanie i zmazywanie przyciąga przedszkolaków, pozwala im w czasie zabawy rozwinąć umiejętności oraz zachęci do sięgania po kredki oraz długopisy. Brak konieczności mocnego nacisku sprawia, że nawet dzieci mające problem z utrzymaniem odpowiedniego napięcia w ręce mogą ćwiczyć odwzorowanie kształtów. Książeczki z tej serii to publikacje zabierające dzieci w świat przygody. W ćwiczeniach „Szlaczki” mamy rysowanie toru lotu pszczół lecących do kwiatów, puszczanie latawców, wędrówka do różnych domków, poruszanie się pojazdami. Zajrzymy też na wiejski pejzaż, podejrzymy pająki, którym pomożemy w tworzeniu pajęczyny, a w falach poszukamy ryb i porównamy wysokość fal-szlaczków. Będą też różnorodne fryzury. „Kształty” z kolei poza samym rysowaniem różnych elementów otoczenia pozwalają na rozwijanie umiejętności przestrzennych i językowych. Dziecko uczy się rozpoznawać figury. Znajdziemy tu podstawowe kształty jak trójkąty, prostokąty, koła, kwadraty, ale też są pięciokąty, romby, trapezy, elipsy i inne.
W czasie pierwszych zabaw trzeba pamiętać, że przedszkolak nie ma jeszcze odpowiednio wyćwiczonej koncentracji i zabawę należy zacząć od takiej ilości pisania i rysowania, przy której dziecko będzie czuło się komfortowo. Warto też w czasie ćwiczeń pozwolić na spontaniczne bazgranie, które bez problemu można wymazać, a dziecku pozwoli na ćwiczenie dłoni i koordynacji.
Zapraszam na stronę wydawcy












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz