Etykiety

sobota, 15 lipca 2017

Agnieszka Krząkała, Ewa Wawrzyniak "Jak rośnie las" il. Monika Filipiak, Marek Żółtowski



Agnieszka Krząkała, Ewa Wawrzyniak, Jak rośnie las, il. Monika Filipiak, Marek Żółtowski, Katowice „Kolormedia” 2014
Interesującym sposobem rozwijania dziecięcych umiejętności jest połączenie kolorowanek z książką edukacyjną. Przeplatanie tekstu informacyjnego zadaniami zachęcającymi dzieci do jakiejkolwiek aktywności wspomaga zapamiętywanie informacji. Bardzo prostym i jednocześnie rozwijającymi zadaniami dla przedszkolaków i uczniów nauczania początkowego są kolorowanki. Ta pozornie prosta czynność pozwala na ćwiczenie rąk, rozwijanie koncentracji, estetyki, cierpliwości oraz coraz częściej w przypadku uzależnienia od technologii. Liczne badania przekonują nas, że kolorowanie wpływa na umiejętności pisania, a ta z kolei na wysławianie się. Jest to czynność dość wymagająca dla mózgu, a co za tym idzie lepiej ją ćwiczy. Jednym z obszarów ćwiczonych w czasie kolorowania jest ośrodek Broki odpowiedzialny również za umiejętności mówienia.
Mózg jest całkiem podobny do innych naszych mięśni: im bardziej go ćwiczymy tym jest sprawniejszy. Kolorowanie i malowanie rozwija przede wszystkim obszary odpowiedzialne za zdolności manualne i twórcze myślenie, a do tego pomaga zrelaksować się osobom, którym medytacja sprawia problemy. Ukierunkowanie myśli na określony materiał pozwala osiągnąć stan pozwalający nam na oderwanie się od codziennych problemów. Dzięki temu jest to też świetny materiał dla osób ze skłonnościami do depresji. Jeszcze jednym ważnym skutkiem kolorowania jest pobudzenie obu półkul mózgu, dzięki czemu ćwiczymy swoją inteligencją.
Jak wybrać dla siebie kolorowankę? Najlepiej kierować się własnymi upodobaniami estetycznymi, zainteresowaniami oraz wymogami edukacyjnymi. Relaksujące zajęcie przeplatane prostym tekstem może sprawić, że dzieci chętniej i więcej będą się uczyć.
Do takich książek możemy zaliczyć „Jak rośnie las. Kolorowanka” z bajkami Ewy Wawrzyniak i ilustracjami Moniki Filipiak i Marka Żółtowskiego. Książka wydana przez Kolormedia zawiera proste ilustracje dostosowane do przedszkolaków i uczniów nauczania początkowego. Prosta kreska, wyraźnie zarysowane granice poszczególnych elementów ilustracji sprawiają, że dzieci nie mają problemu z kolorowaniem. Każdą ilustrację dostosowano do zawartego w książce tekstu, dzięki czemu materiały stanowią spójną całość.
Na początku lektury dowiemy się w jaki sposób powstaje las, poznamy borsuka Maćka dzielącego się z nami ciekawostkami. Znajdziemy tam również zadanie polegające na drzew liściastego oraz iglastego. Następnie dzieci przeczytają w jaki sposób pozyskiwane są nasiona, w jaki sposób się rozwijają, czym są szkółki leśne, dlaczego i kiedy ludzie sadzą drzewa, z jakimi zagrożeniami maja do czynienia młode drzewa, dlaczego szkółki leśne są ogrodzone przed zwierzętami, jak pogoda wpływa na wygląd otoczenia, co może zniszczyć dorosłe drzewa, dlaczego dokonuje się trzebieży, w jaki sposób obliczyć wiek drzewa, kiedy las staje się dorosły. Te interesujące informacje przeplatane są kolorowankami, zadaniami ćwiczącymi spostrzegawczość, pomagającymi rozwijać logiczne myślenie.
Na stronie firmy Kolormedia możemy znaleźć dużo interesujących materiałów, które doskonale sprawdzą się na lekcjach przybliżających problematykę przyrodniczą. Ponad to można stworzyć własne niepowtarzalne materiały pomagające w szerzeniu wiedzy oraz promowaniu firm.
Zapraszam na stronę Kolormedia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz