Etykiety

środa, 26 listopada 2014

Ewa Kozyra – Pawlak "Ja, Bobik"



http://nk.com.pl/ja-bobik-czyli-prawdziwa-historia-o-kocie-ktory-myslal-ze-jest-krolem/1989/ksiazka.html#.VHUG0Ge4SkA
Ewa Kozyra – Pawlak, Ja, Bobik, Warszawa „Nasza Księgarnia” 2014
Każdy kot to zwierzę królewskie. A tylko spróbujcie mieć inne zdanie to on już Wam pokaże jak bardzo się mylicie. Poza chadzaniem własnymi ścieżkami, wymuszaniem specjalnego traktowania, przyciągania uwagi może pokazać i pazury. Do tego jest bardzo bliską rodziną lwów – a jak powszechnie wiadomo – będących królami zwierząt, więc przynależność do królewskiego rodu jest oczywista i udowadniać jej nie trzeba. Do czego im ludzie? To oczywiste, bo które zwierzę najlepiej nadaje się do pełnienia roli służącego? Inne zwierzęta mogą być poddanymi.
„Ja, Bobik” to opowieść o kocim życiu z królewskiej perspektywy pięknego kotka, którego zawieziono do odległych krain, by objął władzę nad królestwem. Ludzie sprowadzeni do poziomu służących, a psy oraz inne koty to doborowe towarzystwo poddanych. Znający swoje powinności władca opanowuje kolejne zakamarki królestwa, by mógł w nim panować ład.
„Ja, Bobik” to interesujące opowiadanie z perspektywy kota. Pozwoli dziecku odkryć nowe spojrzenie na świat. Ilustracje są zdjęciami wyszywanek z różnych materiałów, co może zachęcić dzieci do korzystania z innych form plastycznych. Książka bardzo estetyczna i przyciągająca wzrok, a koci główny bohater sprawi, że dzieci będą chętnie po nią sięgały. Jest to doskonała lektura nie tylko dla miłośników kotów.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz