Etykiety

środa, 17 czerwca 2015

Notker Wolf Osb "Zdobądź siły na zmianę życia"



https://www.swietywojciech.pl/Ksiazki/Poradniki/Wychowanie-i-psychologia/Zdobadz-sily-na-zmiane-zycia
Notker Wolf Osb, Zdobądź siły na zmianę życia. Mała książka o prawdziwej wolności, pod red. Rudolfa Waltera, tł. Kamil Markiewicz, Poznań „Święty Wojciech” 2015
„Zdobądź siły na zmianę życia” to tytuł bardzo zachęcający do przeczytania. Kto z nas nie marzy, aby troszeczkę polepszyć/ odmienić życie. Nawet ci bardzo zadowoleni z życie chcą być jeszcze bardziej zadowoleni zgodnie z zasadą „szczęścia nigdy dość choćby tylko duchowego”. Sięgając po tę książkę szukałam właśnie takiej literatury, która pozwoliłaby mi jeszcze lepiej dbać o moje wewnętrzne szczęście. Nie szukałam niesamowitych recept, ale wskazówek, refleksji.
Znalazłam coś innego niż chciałam, co nie znaczy, że książka jest zła. Książka po prostu jest skierowana do innych odbiorców niż ja, czyli takich, dla których szczęście utożsamia się z utwierdzaniem w wierze katolickiej.
Można w niej znaleźć różnorodne przepisy na życie we współczesnym świecie pełnym konsumpcji, przepełnienia zbędnymi wiadomościami, chaosie doktryn. Autor wskaże swoim czytelnikom drogę, pełną wyrzeczeń dóbr doczesnych, ale opartej na poszukiwaniu swojej drogi, dążeniu do doskonałości, wolności i dyscypliny w ramach wiary. Jest to bardzo dobra lektura dla tych, którzy nie potrafią pogodzić swoich przekonań religijnych z obecną kulturą, chcących podążać swoją drogą refleksji. Podział na niedługie rozmiary, niewielka forma, twarda okładka sprawiają, że książkę można mieć zawsze przy sobie i oddawać się kontemplacji w czasie codziennych zajęć: podróży czy czekania w kolejkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz