Maciej Dutko, E-biznes. Poradnik
praktyka, wyd. 2, Gliwice „Helion” 2013
Dawno, dawno temu ludzie chcący się
wzbogacić musieli podróżować od miasta do miasta, by sprzedać swoje towary.
Brak konkurencji sprzyjał sprzedaży towarów, które kupowano nawet od gburów i oszustów. Dziś sprzedawcy podróżują wirtualnie: muszą być na
wyciągnięcie ręki klienta oraz pracować nad konkurencyjnością. To wiąże się ze
stworzeniem rzetelnego biznesu z wizerunkiem życzliwego sprzedawcy, który zawsze
chętnie pomoże zainteresowanemu produktem. Internet daje wielkie możliwości.
Kupować można o każdej porze dnia i nocy, a ideałem obsługi klienta jest
natychmiastowa odpowiedź wzbudzająca sympatię pytającego i jego chęć kupienia
towaru. Po wpłaceniu pieniędzy przez kupującego i dostarczeniu towaru transakcja
się kończy. Może być inaczej.
Co zrobić, żeby ludzie odwiedzali nasze
strony? Jak przyciągnąć klientów? W jaki sposób rozmawiać ze zainteresowanymi? Jak
tworzyć wizerunek firmy? Jak zyskać stałych odbiorców? – na te pytania
odpowiada Maciej Dutko w książce „E-biznes. Poradnik praktyka”. Muszę szczerze
przyznać, że dawno nie czytałam tak świetnie napisanej książki o e-biznesie.
Autor podaje konkretne przykłady, bardzo dobrze definiuje problemy, wskazuje
luki, wady, podaje przykłady bardzo dobrych rozwiązań. W całej jego pracy widać
solidny warsztat badacza, który dąży do perfekcji. To sprawia, że z jego
książki nie tylko dowiemy się o możliwościach, jakie daje nam Internet, ale
również nauczy nas prowadzenia obserwacji własnej firmy oraz kształtowania
wyglądu strony i pojawiających się na niej treści, które nie tylko przyciągną
odwiedzających, ale sprawią, że oni będą odwiedzać je częściej. Całość opisana
żywym, prostym językiem, dzięki czemu czytelnik nawet nie zauważy, kiedy
skończy książkę. Podanie konkretnych negatywnych przykładów pozwoli odbiorcy
znaleźć błędy we własnym e-biznesie, a nawet blogu.
„E-biznes. Poradnik praktyka” Macieja
Dutko polecam wszystkim, którzy chcą w Internecie przyciągnąć do siebie odbiorców
i ich utrzymać. Jest to doskonały zbiór porad dla początkujących. U mnie książka ma wielki plus za "nieamerykański" styl pisania (książka nie jest przegadana). Na minimalnej ilości stron dowiadujemy się konkretów.
Maciek to praktyk biznesowy dlatego książka może być świetna.
OdpowiedzUsuń