Etykiety

środa, 21 września 2016

Stephanie Milton "Minecraft. Księga sekretów ocalałych" il. Joe McLaren

https://sklep.egmont.pl/ksiazki/wszystkie/p,minecraft-ksiega-sekretow-ocalalych,11878.html
Stephanie Milton, Minecraft. Księga sekretów ocalałych, il. Joe McLaren, tł. Anna Hikiert, Warszawa „Egmont” 2016.
Bardzo długo trwał pęd ulepszania gier. Z roku na rok grafika coraz bardziej przypominała rzeczywistość i zmuszała użytkowników do inwestowania w coraz lepsze karty graficzne. W 2009 roku stworzono Minecraft w oparciu o język programowania Java, dzięki czemu sama gra nie wymagała milionów linijek kodu. Znakiem charakterystycznym jest bardzo prosta grafika wzorowana na produkcjach z lat 80 i 90. W odróżnieniu do gier sprzed prawie czterdziestu lat posiada ona otwarty świat. Zadanie gracza polega na budowaniu własnego świata z sześcianów, dzięki czemu możemy z niej tworzyć tak jak z klocków. Różnica jednak polega na tym, że jest to twór wirtualny, w którym manipulujemy postaciami oraz otoczeniem. Od pomysłowości gracza zależy jak będzie wyglądał stworzony przez niego świat. Wielkim plusem jest to, że może w niż praktycznie każdy, kto choć troszkę potrafi obsługiwać komputer lub tablet. Z tego powodu zdobyła ona wielkie powodzenie wśród dzieci.
Ta popularność oraz wiele informacji o terapeutycznych właściwościach takiej gry (rozwijanie wyobraźni przestrzennej, umiejętność planowania, konstruowania) sprawiły, że zaczęliśmy przymierzać się do wejścia w świat gry oraz wykorzystać jej potencjał do rozwijania określonych umiejętności. Mimo tego uproszczenia gra jest trójwymiarowa, pozwala na obserwację z różnych kątów i świetnie pobudza poczucie wyobraźni przestrzennej. Do tego gracz sam musi stworzyć cel dla swojego bohatera, czyli coś jak klocki, ale w komputerze, z czym wiążą się zmiany pór dnia. Ponadto trzeba pokonywać potwory, przed którymi mogą uchronić fortyfikacje, co wymaga zaopatrzenia się w surowce wtórne.
Wydawnictwo Egmont wyszło naprzeciw potrzebom miłośników gry i wydało serię książek pozwalających wejść w wirtualny świat, przetrwać, zdobyć potrzebne materiały, rozbudować swoje światy.
W książce znajdziemy proste przepisy na tworzenie różnego rodzaju broni, sposobów bronienia się przed stworami z gry, w jaki sposób budować bazy, aby były trudno dostępne dla wrogów (m. in. smoki, pająki). Liczne opisy, wiele rad mogą nam się skojarzyć z labiryntami i niebezpiecznymi pułapkami z piramid, pradawnych grobowców oraz zamczyskami z fantastyki.
Rady są naprawdę proste, zilustrowane, przemawiające nawet dla początkującego gracza. Książka niewielka, rady i ich rozmieszczenie przemyślane, dzięki czemu łatwo się odnaleźć. Do tego znajdziemy miejsce na własne notatki, co pozwoli nam na zapamiętanie zastosowanych strategii oraz zapewni możliwość podzielenia się nimi z innymi. Lektura jest tak prosta i niewielka, że czyta się szybko, dzięki czemu można szybko wrócić do gry. Na samym początku (przed stroną tytułową) młody czytelnik znajdzie też cenne rady dla siebie. Dowie się jak zachować anonimowość w sieci, jak uchronić się przed cyberprzemocą.
Książkę polecam każdemu graczowi Minecrafta. Dzięki prostym, praktycznym radom nie będą musieli uczyć się na własnych błędach. Pozostanie tylko tworzenia ze zdobywanych materiałów.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz