Etykiety

piątek, 17 marca 2017

"Wołyń bez litości" Piotr Tymiński

Rok 1943. Kiedy sprzymierzeni na frontach II Wojny Światowej przełamują potęgę III Rzeszy, na Wołyniu dochodzi do eksterminacji Polaków. Stanisława Morowskiego spotyka osobista tragedia, a kolejne miesiące jego życia wypełnia nieustanna walka o przetrwanie. Dynamicznie rozwijająca się akcja książki ukazuje politykę niemieckich okupantów, bezwzględność ukraińskich nacjonalistów i dwulicowość sowieckich partyzantów. Tłem dla opisanych wydarzeń są urokliwe plenery, gdzie żyją ludzie przywiązani do tradycji i ziemi.
Powieść oparta na autentycznych wydarzeniach.
Autor o "Wołyń. Bez litości":
Cztery lata temu, gdy czytałem wspomnienia partyzantów z Zasłucza (na Wołyniu), dotarło do mnie, jak mało wiem o tym co ci ludzie przeżyli. Na dodatek uświadomiłem sobie, że jest niewiele osób w Polsce, które to wiedzą. Wtedy postanowiłem napisać książkę. Moja żona i synowie po przeczytaniu pierwszych stron zachęcili mnie do pisania dalej.
Długo zastanawiałem, się jak ją napisać. Najpierw miała to być praca naukowa, ale pomyślałem - ile ludzi ją przeczyta? I kto? Pewnie sami historycy! Stwierdziłem, że najlepiej będzie, jeśli te informacje dotrą nie tylko do znawców tematu. I tak powstała moja "powieść".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz