Etykiety

czwartek, 7 sierpnia 2014

literowe puzzle



Jedną z lepszych zabawek (ponieważ nie tylko uczą, ale też przyciągają dzieci) są literowe drewniane puzzle, które można nabyć w SMYKU. Literki poza widocznymi kolorami wykonane są z drewna i układa się je na podkładce, z której lekko wystają, dzięki czemu uczą maluchy chwytania i umieszczania przedmiotów o różnych kształtach. Nasze władze uważają, że przygodę z literami dziecko powinno zacząć w szkole, ale ja jestem zdecydowaną przeciwniczką takiego ograniczania dziecka. Jeśli jest zainteresowane to po prostu pomagamy mu rozwijać jego talenty. My kupiliśmy puzzle w ramach terapii logopedycznej, w której na początku córka miała nauczyć się dopasowywania przedmiotów do kształtów. Puzzle te sprawdziły się świetnie. Podczas zabawy mówiłam, jaką literkę trzyma w ręce, później sama zaczęła pokazywać palcami (wcześniej nie pokazywała palcami przedmiotów) i w ten sposób prosić o powiedzenie litery. Teraz jesteśmy na etapie układania po kolei, mówienia przeze mnie liter i pokazywania przez córkę wypowiedzianej przeze mnie litery. Czy uczenie alfabetu musi być traumatyczne? Nie. Wystarczy naukę zmienić z zabawę, a te puzzle na pewno w tym pomogą.

Co planujemy kupić w ramach rozszerzania terapii? Oj, mamy już upatrzone puzzle z cyframi. Są one podobne do tych z literami, ale pomagają dzieciom rozpocząć przygody z matematyką. Zabawka ta doskonale sprawdzi się już u dzieci powyżej pierwszego roku życia. Na początku rodzić będzie musiał pomagać w układaniu liter czy liczb.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz