Etykiety

poniedziałek, 18 września 2023

Bida z nędzą doprawiona strachem, czyli o tym jak myśli zmanipulowany wyborca

W weekend wszystko mi opadło. I to nie tylko z powodu wieku i grawitacji... Rozmowa z emerytem dostającym bardzo niską emeryturę, bo całe życie pracował na za niskie pensje:
-Ja nie zagłosuję na PO, bo oni podniosą wiek emerytalny i zrobią wojnę.
I to jest ten moment, kiedy ja robię wielkie oczy i zastanawiam się jak podniesienie wieku emerytalnego może zaszkodzić komuś, kto jest na emeryturze i o jakiej wojnie pitoli. Nie, nie jestem wyborczynią PO, bo wiele rzeczy mi się nie podoba (choćby kandydaci o faszolskich poglądach jak ci pisowscy).
-Na lewicę też nie zagłosuję, bo ona mi zabroni chodzić do kościoła. - I ja se myślę "Że co tu się odpi****". - Bo za komuny kościół był prześladowany - wyjaśnia rozmówca. - A mnie się przypominają zdjęcia z lat 50-60-70-80 z rodzinnego albumu. Często były to jedyne zdjęcia z tego okresu. A na nich procesja zapitalająca przez środek miasteczka i wierni klęczący. Gdyby Kościół był prześladowany to ludzie nie odważyli by się publicznie demonstrować swojej wiary, obnosić się z nią w procesji przez środek miejscowości...
-Mogę jedynie zagłosować na PiS, bo mi da dodatkową emeryturę i Konfederację, bo obronią Polskę przed Żydami (a może chodziło o żydów?- ja zastanawiająca się nad pisownią).
-Zdaje Pan sobie, że z pańską niepełnosprawnością jest Pan dla Konfederatów ułomkiem, a ułomki nie powinny mieć tak samo prawo głosu jak kobiety i inne grupy, które nie są białbymi hetero-katolikami (katoliczki zdecydowanie nie zasługują na prawo głosu, bo to baby, a baby mają okres i im wyłącza myślenie, którego wzwody nie wyłączają).
-Ale pieniądze umią liczyć. Taki Mentzen to przedsiębiorca.
-Nie trudno być przedsiębiorcą płacącym najniższe krajowe i postulującym, żeby najniższej krajowej nie było, żeby mógł płacić jeszcze mniej. Do tego bardzo łatwo być przedsiębiorcą chcącym zlikwidować ZUS, bo to koszt dla takiego przedsiębiorcy, a jak nie ma ZUS-u to nie ma pieniędzy dla Pana. A jeśli chodzi o PiS to nie trudno dać nawet piętnastkę, szesnastkę, a nawet trzydziestkę i po prostu wprowadzić dodatkowy podatek i podnieść VAT, ceny paliw, żeby te pieniądze bardzo szybko wróciły do państwa.
-A co takie dziewczę jak ty może wiedzieć o życiu.
A ja se myślę: no więcej niż ktoś, kto nie umie liczyć kasy i całe życie biduje, bo wybiera polityków, którzy do tego doprowadzają.
A jak tam Wasze weekendowe doświadczenia? Zaskoczyło Was coś?
A zdjęcia podesłane przez małżonka z podróży służbowej (wymiana międzynarodowa).
Miłego dnia









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz