Zbigniew
Berent, Sprzedaż. Marketing. Biznes.
Reguły i realia, Gdynia „Novae Res” 2014
Cóż filolog polski i filozof może wiedzieć o
gospodarce, sprzedaży, regułach obowiązujących na rynku i nieuczciwej
konkurencyjności, że chce się wypowiadać na temat książki z tej tematyki? Wbrew
pozorom sporo. Przede wszystkim jestem uważnym klientem, a do tego posiadam
kilkuletnie doświadczenie w sprzedaży i to nie książek. Zdobyte doświadczenie i
humanistyczne wykształcenie sprawiają, że jestem bardzo wrażliwa na wszelkie
naciąganie, a do posiadam wiedzę na temat technik sprzedaży i w tej kwestii
polecam tylko bardzo dobre pozycje książkowe. Wielkim autorytetem
marketingowych chwytów niewątpliwie jest Robert Cialdini, którego książki mają
wymiar uniwersalny. Czasami jednak warto sięgnąć po pozycje polskich
doświadczonych handlowców, którzy nie tylko wyjaśnią nam techniki, jakimi
atakują nas różnorodne firmy, ale też pokażą lokalny wymiar wielu zjawisk,
które przyczyniają się do „wypalania się” naszego potencjału gospodarczego.
Książka Zbigniewa Berenta „Sprzedaż.
Marketing. Biznes. Reguły i realia” to pozycja, która wydaje się przypominać
wiele jej podobnych. Na pewno nie wyróżnia się okładką. Poza podstawowym
omówieniem wielu zjawisk Berent szczegółowo omawia różnorodne przypadki dając
nam obraz dla teorii, dzięki czemu nie jest ona tylko zbiorem reguł i ich łamania,
ale żywym opisem kondycji gospodarczej naszego kraju.
To, co mnie uderzyło na początku książki
doświadczonego handlowca to docenienie pracowników i ich zaangażowania. Zwykle
od szefów (zwłaszcza na forach) słyszy się narzekanie na lenistwo, niedbałość,
brak zaangażowania, niesamowicie wysokie wymagania finansowe pracowników. Tu
tego nie ma. Jest za to szacunek i podziw dla ludzi, którzy poświęcali swój
czas i energię oraz pomysły na rozwój firmy. Kolejnym zaskoczeniem był inny
wstęp, a raczej zastąpienie wstępu opiniami fachowców o książce. Kolejne
zaskoczenie przyszło w treściach, które przekazuje autor: Umiejętne zmieszanie
teorii z praktyką sprawia, że jest to dobra lektura dla wszystkich: od
handlowców po klientów. Czytelnik dowie się o sztuce uczciwej rywalizacji w
biznesie, cechach wpływających na jakość sprzedaży, sztuce sprzedaży,
pozyskiwaniu klientów, wywiadzie gospodarczym, coachingu w handlu,
bezpieczeństwie, ograniczeniach, szansach i szukaniu dróg rozwoju
gospodarczego. Książka ta na pewno doskonale zastąpi wszelkie podręczniki do
podstaw przedsiębiorczości w szkołach średnich (powinna je zastąpić), ponieważ
przekazuje informacje, które naprawdę są istotne, aby młody człowiek był
dojrzałym i świadomym kreatorem własnego otoczenia.
Książka może okazać się hitem wydawniczym jeśli za jakością książki pójdzie dobra reklama.
OdpowiedzUsuńMarketing napędza sprzedaż - wiedzą o tym wszyscy. Jeśli natomiast mowa o marketing internetowy, to korzystając z tej formy reklamy należy pamiętać o tym, aby reklama wyświetlała się wyłącznie grupie docelowej, która może być zainteresowana oferowanym przez nas produktem bądź usługą. I dlatego uważam, że warto zdecydować się na reklamę programmatic buying https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/, która to oferuje.
OdpowiedzUsuńMarketing to niezwykle szerokie pojęcie. Oznacza pracę na rzecz zwiększenia rozpoznawalności firm. W XXI wieku należy dużo uwagi zwracać na działania online. Wyszukiwarka Google jest idealnym, miejscem do reklamy. Dlaczego? 98% polskich użytkowników korzysta z niej w poszukiwaniu firm, sklepów i informacji. Dlatego tak ważne jest profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych oraz płatne kampanie Ads. Te spójne działania umożliwiają stronom www dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
OdpowiedzUsuńMarketing jest niezwykle skomplikowany. Jeszcze do niedawna, większość przedsiębiorców decydowała się na reklamę w mediach tradycyjnych. Obecnie, coraz częściej przedsiębiorstwa inwestują w reklamę w sieci. Na rynku nie brakuje firm wyspecjalizowanych w obsłudze kampanii marketingu internetowego. Jedną z nich jest http://www.adnext.pl/ :-).
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńksiążka bardzo ciekawa i na pewno wnosi sporo do tematu reklamy i reklamowania sie w sieci. Na pewno warto także moim zdaniem sprawdzić ten artykuł http://www.business-media.pl/kiedy-warto-zainwestowac-w-sem/ , z którego dowiecie się co to jest SEM, jak działa i kiedy w ni zainwestować
OdpowiedzUsuńO reklamie w sieci już wiele zostało powiedziane, a co jeśli chodzi o promocję na rynku lokalnym? Ulotki czy kalendarze to podstawa więc koniecznie trzeba nawiązać współpracę ze sprawdzoną drukarnią. Osobiście polecam https://chroma.pl/pl
OdpowiedzUsuńReguły i realia są jasne - mówi o tym porady SEO - warto czasem zajrzeć.
OdpowiedzUsuń