Ulubieni bohaterowie skutecznie mogą zachęcić dzieci
do rozwijającej zabawy. Pojawienie się kolejnej odsłony lub części filmu
animowanego sprawia, że młodzi odkrywcy chętnie sięgają po gadżety z poznanymi
w kinie postaciami. Ostatnio są nimi minionki, które od 2010 roku regularnie powracają
do naszych kin. „Jak ukraść Księżyc” wprowadziło do domów na całym świecie
żółte stworki w różnych odsłonach: maskotki, plastikowe zabawki, naklejki,
albumy, książki. W kolejnej części sympatyczne istotki pojawiają się na
pierwszym planie. „Minionki rozrabiają” to zupełnie inna opowieść o znanych
bohaterach: źli stają się dobrymi, pod wpływem nowych ról społecznych ulegają
przemianie, uczą się odpowiedzialności, wiodą dość nudne życie, które mogą
urozmaicić różnymi misjami. Kolejne części są w podobnej konwencji życia
ważnymi dla świata misjami.
Minionki to istotki, które zarówno w kinie, jak i w
postaci gadżetów wywołują uśmiech. Ich prostota, żółty kolor, zabawny wygląd,
sympatyczne minki sprawiają, że przyciągają uwagę dzieci. Soczyste kolory
sprawiają, że trudno oprzeć się ich urokowi. Z tego powodu chętnie sięgamy po
wszelkiego rodzaju książki, albumy, zadania pozwalające rozwijać różne
umiejętności.
„Gru, Dru i minionki. Superalbum z naklejkami”
doskonale nawiązuje do filmu. Stawia przed dziećmi wiele wyzwań: muszą
rozpoznać postacie, dowiedzieć się więcej o ich misjach, zaplanować pościg,
dotrzeć do siedziby LAP-u, sporządzić akta, pokolorować bohaterów, podpisać
ilustracje, wcielić się w role szpiegów, ubrać minionki, rozpoznać minionki po
ich charakterystycznych cechach, policzyć elementy ilustracji, odtworzyć ciągi.
Nie zabraknie też interesujących gier pamięciowych, masek, wcielanie się w rolę
stylisty, puzzli, sudoku, dopasowywanie bohaterów do cieniów, kopania tuneli,
tworzenia słów z proponowanych liter. Całość jest bardzo interesująca, pozwala
skutecznie przyciągnąć uwagę dzieci i zachęca do rozwijania wielu umiejętności:
spostrzegawczości, logicznego myślenia, liczenia, motoryki małej. Dużą atrakcją
są tu naklejki, które stają się świetnym przerywnikiem w bardziej męczących
zadaniach. Poziom trudności poszczególnych ćwiczeń jest bardzo zróżnicowany: z
kolorowankami i dopasowywaniem naklejek do cieni poradzą sobie przedszkolaki, z
układaniem słów z liter uczniowie nauczania początkowego.
Ćwiczenia polecam zarówno przedszkolakom, jak i
uczniom nauczania początkowego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz