Etykiety

czwartek, 20 marca 2014

T. Lewandowicz –Mosiej "Egzotyczne warzywa"

http://www.mwydawnictwo.pl/p/1103/egzotyczne-warzywa
Teresa Lewandowicz –Mosiej, Egzotyczne warzywa. Właściwości lecznicze i zastosowanie, Kraków „Wydawnictwo M” 2013
Książka nie straszy rozmiarami. Jest lekka, kolorowa i posiada interesujące informacje na temat roślin egzotycznych, które można uprawiać w polskich ogródkach, a nawet na balkonach czy domach. Po opisie wyglądu, właściwości, pochodzenia i uprawy możemy zazwyczaj znaleźć minimum dwa przepisy na dania z wykorzystaniem określonej rośliny.
Kilka roślin bardzo mnie zaskoczyło, ponieważ uważałam, że to kwiaty i na pewno trujące. Dzięki książce dowiedziałam się, jakie części tych roślin są jadalne i dlaczego tak dobrze im w pobliskim lesie, do którego trafiły zapewne ich bulwy podczas bezmyślnego podrzucania śmieci do lasu.
Autorka przekonała mnie również, że natura nie jest taka straszna. Moja córka kocha podjadać wszelkie napotkane rośliny na spacerach. Kilka z nich znalazłam w poradniku, jako jadalne warzywa lub polskie zdziczałe odmiany tych dorodnych egzotycznych.
Wielkim minusem poradnika jest wielkość. Na tak małej ilości stron nie dało się umieścić wiele warzyw. Jest ich zaledwie dwadzieścia trzy. Brakuje mi również wielu, które do Polski przywędrowały niedawno i mają się w naszych ogrodach całkiem nieźle. Są one co prawda bardziej znane niż większość opisanych przez autorkę, ale jak już opisała popularną fasolkę to można było iść dalej. Książka na pewno przyda się osobom kochającym uprawianie roślin i odkrywanie nowych gatunków oraz smaków.
http://www.wydawnictwom.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz