Etykiety

piątek, 25 marca 2022

Z trudem wywalczana samodzielność



Czasami bywam zmęczona, czasami leniwa, a czasami wredna dla przejadających się zwierzaków. Tutek żebrał o jedzenie. Może faktycznie porcja za mała, może spaceru za dużo i pusty jest, ale zaczyna baleronkowato się zaokrąglać, więc daruję sobie trzymanie miski pełnej karmy. Zwłaszcza, że Leo tę karmę ostatnio wrzuca do miski z wodą i obserwuje w ramach swoich badań nad zachowaniem ciał topionych. W swoich eksperymentach jest skrupulatny i wytrwały, więc wolę nie kusić losu. Do miski trafia tyle, ile pies zje w czasie jednego posiłku. Tutek zjadł, minęła godzina i alarmuje, że chce jeszcze.
-Nie mam siły nałożyć ci karmy do miski. Idź do spiżarni. Tam jest pudełko z karmą. Weź ile chcesz.
Tutek w pierwszej chwili się obraził i poszedł spać. W nocy budzą mnie odgłosy jakby stado dzików jadło. Tutek stwierdził, że jednak skorzysta z propozycji stołowania się w spiżarni. A później bieg do wodopoju (miski przy drzwiach) i z powrotem do karmy. I od razu przypomniało mi się, że piątek już, a ja dzieciakom pazurek nie obcięłam (raz w tygodniu wszyscy mają cięte pazurki; praca taśmowa).
Po najedzeniu się przyszedł z miną: kobieto, zmusiłaś mnie do jedzenia karmy.
😃
No i uzmysłowiłam sobie, że pies jest samodzielniejszy od dziecka... Ola na polecenie "idź do kuchni, weź sobie" nadal ma problem z lokalizacją odpowiedniego miejsca, chociaż robi postępy i dużo ćwiczymy, pokazuję jej, co, gdzie jest Taka nauka polega na prowadzeniu do poszczególnych pomieszczeń i nazywaniu ich. Później jest otwieranie szafek i sprawdzanie zawartości. Lodówki i robienie przeglądu smakołyków. Jeden plus: już wie czego chce jak już do tej kuchni zajdzie i potrafi zlokalizować mleko, ser i salami w lodówce. Trzeba jej jednak powiedzieć, gdzie ma iść, skąd sięgnąć. I na pewno nie pójdzie po paru godzinach po poszukiwaną rzecz sama, ale przynajmniej już powie, co chce.
#autyzm #10lat
Przekaż 1% podatku
W formularzu PIT wpisz numer:
KRS 0000037904
W rubryce „Informacje uzupełniające - cel szczegółowy 1%” podaj:
25068 Sikorska Aleksandra


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz