Justyna Skorupska, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Warszawa „PWN” 2017
Pojawienie
się telefonów i telegrafów nie przepowiadało rewolucji gospodarczej. Nawet
pierwsze komputery nie nasuwały myśli, że handel może wyglądać inaczej. Jednak
pojawianie się kolejnych narzędzi, możliwość zarządzania zakupami z odległych
zakątków świata sprawił, że nastąpił lekki przewrót oraz powstały nowe możliwości
dla wszystkich, których nowe technologie przez optymalizację różnorodnych
procesów wyparły z ryku pracy. Praca z wykorzystaniem Internetu powoli staje
się czymś powszechnym.
Podobnie jest
z handlem. Duże sklepy w wielkich miastach posiadają usługę dostarczania
towarów pod wskazane adresy. To jednak niewielki wycinek usług powstających
dzięki wykorzystaniu technologii webowych. E-commers, czyli handel elektroniczny
to szeroki zakres usług z wykorzystaniem telefonów, faksów, Internetu i
telewizji w celu zawarcia transakcji handlowej. Coraz powszechniejszy staje się
handel internetowy z wykorzystaniem sklepów internetowych. Nowe możliwości
wymagają wiedzy, umiejętności wykorzystania ich i analizowania danych oraz
świadomości korzyści i ograniczeń wynikających z wprowadzania nowych rozwiązań.
Jeśli jesteśmy laikami lub mamy niewielkie doświadczenie warto zapoznać się z
problematyką i sięgnąć po poradnik napisany przez specjalistę. Do takich
książek na pewno należy publikacja Justyny Skorupskiej „E-Commerce. Strategia,
zarządzanie, finanse”.
Publikację
podzielono na sześć większych części, z których dowiemy się, czym jest
e-commerce, jak kształtuje się rynek, dlaczego klienci chętniej kupują
określone towary, a unikają innych, w jaki sposób taki handel wpływa na
zachowania klientów, jak klienci reagują na działania firmy, w jaki sposób tworzyć
strategie biznesowe, w jaki sposób wyróżnić swoją ofertę, w jaki sposób łączyć
tradycyjnie działające firmy z nowymi trendami, w jaki sposób kształtują się zachowania
konsumentów, jak organizować pracę, jak zarządzać finansami, w jaki sposób
tworzyć platformy do obsługi klientów i wiele innych bardzo ważnych rzeczy.
Justyna
Skorupska krok po kroku wprowadza nas w świat dziwnych pojęć powstałych przez
wkroczenie technologii do biznesu. Jej książka nie tylko będzie przydatna dla
tych, którzy pragną wykorzystywać Internet do zarabiania, ale dla każdego, kto
szuka pracy, ponieważ znajdziemy w niej wiele ważnych pojęć, bardzo ważnych
informacji, które często wplecione są w wymogi, a nie do końca bywają jasne. Po
zdobyciu takiej podstawowej wiedzy, zostajemy oprowadzeni po tajnikach handlu
elektronicznego zarówno w skali makro-, jak i mikrootoczenia. Laicy bez
problemu zrozumieją, w jaki sposób śledzić wszystkie dane pojawiające się z
platform śledzących źródła ruchu na stronie, jak je wykorzystać, w jaki sposób
rozplanować budżet wykorzystując dane dotyczące zachowań konsumenckich.
Wielkim
plusem publikacji jest obrazowanie opisanych problemów dobrze dobranymi
przykładami oraz prosty język, którym wyjaśniono skomplikowane słownictwo obowiązujące
w e-commersie, Nie zabraknie tu również zwrócenia uwagi na konieczność
śledzenia przepisów związanych z mediami, wykorzystaniem danych, wyjaśnienie
czym są dane chronione.
Myślę, że bardzo
ważnym rozdziałem jest część, w której znajdziemy informacje na temat kosztów
związanych z prowadzeniem biznesu internetowego. Autorka uświadamia czytelników,
z jakimi kosztami muszą się liczyć, podpowiada, w jakich sytuacjach może być to
biznes nieprzynoszący zysków oraz omówienie zjawiska sezonowości i planowania
przychodów przez obserwowanie zachowań konsumentów. Całość przystępna i
doskonale sprawdzi się jako poradnik dla osób myślących o poszerzeniu swojej
działalności lub otwarciu nowej, szukających pracy, studentów. Myślę, że
powinien po nią sięgnąć każdy, kto zajmuje się handlem.
Bardzo ciekawe pozycje, wpis wart uwagi
OdpowiedzUsuń