„Akademia Pana Kleksa”
Opolski
Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki, Opole
autor: Jan Brzechwa
adaptacja: Tadeusz Rybicki
teksty piosenek: Jan Brzechwa,
Krzysztof Gradowski
reżyseria i choreografia: Jacek Gębura
scenografia: Eva Farkašová
muzyka: Tomasz Leszczyński,
Andrzej Korzyński
projekcje multimedialne: Jakub Hader / Dawid
Ryś
animacje: Magdalena Kasperczyk
asystent reżysera: Jakub Kowalczyk
OBSADA:
Tomasz Szczygielski, Jakub Kowalczyk, Krzysztof Jarota, Jan Chraboł, Karolina Gorzkowska, Anna Jarota, Aleksandra
Mikołajczyk, Agnieszka Zyskowska-Biskup, Zygmunt Babiak, Łukasz Bugowski, Andrzej Szymański
OPIS:
Nieśmiertelna bajka Jana Brzechwy
powstała na scenie opolskiego teatru jako lalkowy spektakl muzyczny. W
niezwykłym widowisku usłyszymy piosenki nam znane – ale na nowo wykonane,
zobaczymy wiele ruchu i tańca, towarzyszyć nam będą projekcje wideo, różne
figury i lalki. Razem z chłopcami, uczniami Akademii, wejdziemy w świat Pana
Kleksa – w świat bajek, w świat snu – a także w zaświaty Psiego Raju.
Spektakl dla dzieci od lat 6
Czas trwania spektaklu 1 godz. 25 min
(bez przerwy)
RECENZJE:
Twórcy najnowszego
przedstawienia w opolskim teatrze lalek dzieciom fundują lekcję wyobraźni,
dorosłym sentymentalną podróż w czasie. / Małgorzata Kroczyńska, Trybuna Opolska
Bajkowe, w znaczeniu piękna i
wyobraźni, rozwiązania scenograficzne pojawiające się w spektaklu, oddają
klimat zaczarowanego świata./ Martyna Friedla
Co ważne, twórcy pokazują też, że
warto wsłuchiwać się w szum dziecięcych rozmów, bo można z niego wyłapać cenne
informacje. To też drobna wskazówka dla kolejnych widzów – w chaotycznym, na
pozór, gwarze uczniów Akademii, kryją się skarby.
„Burza”
Wrocławski Teatr
Lalek, Wrocław
Spektakl na motywach "Burzy" Williama
Shakespeare'a
przekład: Piotr Kamiński
redakcja naukowa przekładu: Anna Cetera
pomysł adaptacji: Elżbieta Chowaniec i Marek Zákostelecký
tekst adaptacji i dramaturgia: Elżbieta Chowaniec
reżyseria i scenografia: Marek Zákostelecký
muzyka: Vratislav Šrámek
ruch sceniczny: Aneta Jankowska
projekcje multimedialne: Alicja Pietrucka
udźwiękowienie: Robert Maniak
inspicjent: Małgorzata Mańko-Drozd
OBSADA:
Anna Makowska-Kowalczyk, Grzegorz Borowski, Radosław
Kasiukiewicz, Marek Koziarczyk, Igor Kujawski (gościnnie), Konrad Kujawski,
Grzegorz Mazoń, Sławomir Przepiórka
OPIS:
Polsko-czeski
duet artystyczny Elżbieta Chowaniec - Marek Zákostelecký powrócił na deski
Wrocławskiego Teatru Lalek. (…) Tym razem wzięli na warsztat "Burzę"
– jedno z ostatnich i najbardziej tajemniczych dzieł Shakespeare'a. W ich
interpretacji rzecz dzieje się w kosmosie, a na pierwszy plan wysuwa się wątek
miłosny.
Spektakl dla
dzieci od lat 6
Czas trwania
spektaklu 60 minut (bez przerwy)
RECENZJE:
Wrocławskie przedstawienie to udana próba uczynienia klasyki bardziej
uniwersalną, a przede wszystkim – przystępną dla dzieci. Ponadto ukazuje
najważniejsze życiowe wartości, tym samym zyskując wymiar dydaktyczny. Spektakl
zwraca uwagę młodych odbiorców na siłę miłości i poświęcenia oraz na istotę
pojednania. / Sonia Bąk, Teatralia
Burza, by podsumować, to widowisko warte zobaczenia, nie tylko ze względu na
klasyczną fabułę, ale także z uwagi na innowacyjną scenografię i niemałą dozę
pogodnego humoru./ Sonia Bąk, Teatralia
„Chłopcy z Placu Broni”
Teatr Pinokio, Łódź
autor: Ferenc Molnar
przekład: Tadeusz Olszański
adaptacja: Martyna Lechman / Konrad Dworakowski
adaptacja: Martyna Lechman / Konrad Dworakowski
reżyseria: Konrad Dworakowski
scenografia: Marika Wojciechowska
muzyka: Piotr Klimek
konsultacje: Jacek Owczarek (ruch sceniczny), Stanisław
Madej (akrobacje)
OBSADA:
Małgorzata Krawczenko, Hanna Matusiak, Małgorzata Pawluk
(gościnnie), Natalia Wieciech, Ewa Wróblewska, Mateusz Barta (gościnnie),
Łukasz Batko, Maciej Cempura (gościnnie), Krzysztof Ciesielski, Piotr
Michalczuk (gościnnie), Mariusz Olbiński, Piotr Osak, Kamil Stasiak, Michał
Surma (gościnnie)
OPIS:
W „Chłopcach
z Placu Broni” tematom walki, bohaterstwa i ofiary, kształtującym wyobraźnie i
postawy młodego odbiorcy, towarzyszą rodzące się podziały, wrogość i zawężenie
optyki, będące efektem ubocznym powstających w grupie norm i ideologii. Głównym
sensem i zadaniem spektaklu jest uchwycenie momentu, w którym instynkty i
systemy wartości zaczynają przejmować kontrolę nad zbiorowością.
Spektakl dla
dzieci od lat 11
Czas trwania
spektaklu 1 godzina 45 minut (+15 minut przerwa)
RECENZJE:
Molnára
Dworakowski opowiedział o rodzeniu się nienawiści, ideologicznych wojnach, o
naszej współczesności.(…) Powstał spektakl o polskim piekle, który niczego nie
upraszcza, i który obiektywizmu nie utożsamia z banałami typu „prawda leży
pośrodku”./ Piotr Olkusz, miejmiejsce.com
Chłopcy z
Placu Broni to spektakl, który naprawdę warto zobaczyć – choć adresowany w
pierwszej kolejności do młodego widza, to jest to być może także najbardziej
dorosły teatr grany w zeszłym roku w Łodzi. Na pewno najbardziej dojrzały, operujący
estetycznym językiem najciekawszego polskiego teatru./ Piotr Olkusz, miejmiejsce.com
Pytania
pytaniami – jeśli pójdziecie Państwo na to przedstawienie z dziećmi, będzie o
czym rozmawiać w domu – ale jak to się ogląda! Kilka znakomitych pomysłów inscenizacyjnych
(…) wkomponowanych jest w całość, która trzyma tempo i zaciekawia przebiegiem
scenicznych zdarzeń./ Piotr Grobliński, sngkultura.pl
„Odlot”
Teatr Animacji,
Poznań
autor: Malina Prześluga
koncepcja, reżyseria, lalki: Janni Younge (RPA)
tekst, dramaturgia: Malina Prześluga
muzyka i kierownictwo muzyczne: Michał Łaszewicz
światła: Arek Czapla
asystentka reżysera: Agnieszka Błaszczak (PWST) / Karolina
Dąbrowska (AT)
wykonanie lalek i kostiumów: Grzegorz Fijałkowski, Damian
Kubasiewicz, Beata Nowacka, Katarzyna Ratić, Małgorzata Rekusz, Mariusz Szajbe,
Andrzej Tritt, Janni Younge (RPA), Karolina Dąbrowska
OBSADA:
Marta Berthold, Julianna Dorosz, Sylwia Koronczewska-Cyris,
Marcin Chomicki, Igor Fijałkowski, Artur Romański, Marcin Ryl-Krystianowski
OPIS:
Nanji to
młody bocian biały, który przez zrządzenie losu urodził się nie w Europie, a w
Afryce. Jest jedynym białym dzieciakiem wśród afrykańskich czarnych bocianów i
przez to wszędzie czuje się obco. Ma tylko jedną prawdziwą przyjaciółkę -
zwariowaną Fantu, czarną bocianicę. Jednak nadopiekuńcza mama i przepracowany
tata Nanjiego boją się o bezpieczeństwo syna i, w ramach kary za nierozsądne
wybryki, zabraniają dzieciom się spotykać. Nanji i Fantu postanawiają więc
uciec razem do Europy - wyśnionej ojczyzny Nanjiego, w której jego zdaniem
wszystko jest lepsze.
Sztuka w
mądry i lekki sposób opowiada o tolerancji, porusza problemy tożsamości
narodowej, etnicznej, uwrażliwia na inność i udowadnia, że kolor skóry to tylko
kolor skóry i nic więcej.
Spektakl dla
dzieci od lat 8
Czas trwania
spektaklu 75 minut (z przerwą)
RECENZJE:
Spektakl o
dojrzewaniu, opornym przyswajaniu dorosłych życiowych zasad i o dziecięcej,
bezwarunkowej akceptacji Innych, której nie mogą pojąć starsi (…). / Juliusz
Tyszka, teatralny.pl
Spektakl
południowoafrykańskiej artystki jest plastycznie i muzycznie urodziwy,
animacyjnie pomysłowy i mistrzowsko zagrany przez poznański zespół./ Juliusz
Tyszka, teatralny.pl
Nowa propozycja poznańskiego Teatru Animacji to świetny
punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem o współczesnym świecie. O tym, czym jest
inność, która może przecież wzbogacać. O niepotrzebnym strachu przed tym, co
wydaje się obce./ Marta Kaźmierska, Gazeta
Wyborcza
„Straszka pospolita”
Grupa Coincidentia, Białystok
autor: Anna Andraka, Paweł Chomczyk
reżyseria: Grupa Coincidentia
scenografia: Małgorzata Tarasewicz – Wosik
muzyka: Jerzy Bielski
współpraca dramaturgiczna: Anna Andraka
choreografia: Karolina Garbacik
wykonanie muzyki na żywo i improwizacje muzyczne: Robert
Jurčo, Bogusław Kasperuk
OBSADA:
Paweł Chomczyk, Dagmara Sowa
OPIS:
O ile
straszkę pospolitą - popularny gatunek ważki - można spotkać nad jeziorem albo
nad rzeką to pospolite strachy występują dosłownie wszędzie. Raz większe, raz
mniejsze, u małych i dużych, czające się w dzień i w nocy. Skąd się biorą? Jak
działają? Dlaczego i po co się boimy? Takie pytania podejmuje w swoim
najnowszym spektaklu Grupa Coincidentia zapraszając młodych widzów (w wieku od
7 lat) do osobliwego laboratorium strachów i wspólnego odkrywania istoty lęku.
Spektakl dla
dzieci od lat 7
Czas trwania
spektaklu 65 minut (bez przerwy)
RECENZJE:
Widzowie (niekoniecznie dzieci) zobaczą podczas
spektaklu, że strach ma wielkie uszy, oczy, przerażeniem mogą napawać zwykłe
przedmioty. Ale nie w konwencji horroru, tylko żartobliwego obłaskawienia. Bo
straszyć nas mogą nawet wieczorne opowieści przy ognisku./ Jerzy Doroszkiewicz,
Kurier Poranny Magnes Białystok
Są też w
„Straszce pospolitej” pospolite piosenki i niepospolite dźwięki i przede
wszystkim katalog
lęków. Od tych najprostszych, że skoro ważka większa jest od osy to dopiero
może użądlić, po te kryjące się w jądrze migdałowatym w mózgu – odpowiedzialne
za nasze fobie./ Jerzy
Doroszkiewicz, Kurier Poranny
„Wodna opowieść”
Teatr Lalek Pleciuga,
Szczecin
reżyseria: Robert Drobniuch
autor: Malina
Prześluga
scenografia: Katarzyna Proniewska-Mazurek
muzyka: Jerzy Bielski
choreografia: Karolina Garbacik
reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
przygotowanie wokalne: Maja Koterba
OBSADA:
Paulina Lenart, Rafał
Hajdukiewicz, Maciej Sikorski, Marta Łągiewka, Janusz Słomiński, Krzysztof
Tarasiuk, Mariola
Fajak-Słomińska, Mirosław
Kucharski
OPIS:
Wzruszająca historia przyjaźni
wbrew przeciwnościom i szacunku dla czyjejś odmienności.
W wodnych głębinach rodzą się mała rybka i mała kijanka. Od samego początku spędzają razem każdą chwilę. Ich nierozerwalna przyjaźń wydaje się przypieczętowana przez wodę.
Jednak z upływem czasu coś się zaczyna psuć...
W wodnych głębinach rodzą się mała rybka i mała kijanka. Od samego początku spędzają razem każdą chwilę. Ich nierozerwalna przyjaźń wydaje się przypieczętowana przez wodę.
Jednak z upływem czasu coś się zaczyna psuć...
Czy Tosia i Franek mają szansę
ocalić łączące ich uczucie? Czy przyjaciele mogą się między sobą różnić i
prowadzić odmienne style życia? Czy bliskie relacje są możliwe tylko między
tymi, którzy wyglądają, myślą i czują dokładnie tak samo?
Spektakl dla dzieci w wieku szkolnym
Czas trwania spektaklu 55 minut (bez przerwy)
RECENZJE:
W sztuce dla dzieci "Wodna opowieść" Malina
Prześluga zajęła się kwestią dojrzewania w życiu do różnorodności i do
zrozumienia, że nie wszystko jest takie, jakie mogłoby się na pozór wydawać./
Jakub Papuczys, materiał własny
Bajka uczy empatii wobec tego, co wydaje nam się obce,
nieznane, inne, nieważne czy marginalne./ Jakub Papuczys, materiał własny
Przedstawienie idealnie trafia w swój czas, a
jego mądrość ma dużą wagę w momencie, kiedy obcość i odmienność stają się
przedmiotem ideologicznych manipulacji, rozbudzania społecznych lęków oraz
narodowych resentymentów. / Jakub Papuczys, materiał
własny
CENY
BILETÓW
bilety normalne: 35 zł
bilety ulgowe: 25 zł
opiekun grupy zorganizowanej: 1 zł
wejściówki: 15 zł
PAKIETY
3 spektakle – normalny 90 zł / ulgowy 63 zł
6 spektakli – normalny 150 zł / ulgowy 108 zł
BILETY DOSTĘPNE WE WSZYSTKICH KASACH TEATRU
DRAMATYCZNEGO
SCENA IM. G. HOLOUBKA, PKIN, PL. DEFILAD
1
tel. 22 656 68 44, 602 792 282
SCENA NA WOLI IM. T. ŁOMNICKIEGO, UL.
KASPRZAKA 22
tel. 22 632 24 78, 663 741 122
SCENA PRZODOWNIK, UL. OLESIŃSKA 21
tel. 663 741 903
e-mail: kasa@teatrdramatyczny.pl, bilety@warszawskie.org
Na
godzinĘ przed spektaklami granymi w STUDIO TEATRGALERIA będzie funkcjonować punkt
sprzedaży biletów WST
BILETY ONLINE
www.warszawskie.org,
bilety.teatrdramatyczny.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz