„Moje pierwsze” to
seria skierowana do przedszkolaków. Dostajemy tutaj publikacje zawierające
podstawową wiedzę, wymagające dopasowania różnych elementów, czyli zdecydowanie
są to książeczki aktywizujące. W serii znajdziemy „Mój pierwszy zegar”, „Moje
pierwsze zwierzęta”, „Moje pierwsze zadania przedszkolaka” i moje pierwsze
kolory”. Wszystkie książki są solidne, kartonowe oraz posiadają różne elementy
ruchome. W jednych są to okienka, a w innych koła do kręcenia, a czasami połączenie
obu tych elementów. Zasada jest ta sama: w określonych okienkach pojawiają się
różne rzeczy. Do tego urozmaicenie aktywności pozwala na zaciekawieniu,
przedłużaniu koncentracji, a także ćwiczenie motoryki. Obowiązuje w nich zasada
zabierania nas w świat bliski dzieciom, czyli zerkniemy w piórników, plecaków,
pudełek śniadaniowych, pokoi, domów, a także udamy się na wycieczkę na wieś,
nad morze, do lasu. Zawsze wszystkie elementy są podpisane dzięki temu z tymi
publikacjami można ćwiczyć czytanie globalne. Proste ilustracje, podstawowe
informacje pozwalają na poszerzanie wiedzy. Do tego autorzy zachęcają do
wyszukiwania różnych elementów, kręcenie kółkiem i odkrywania prawidłowych
rozwiązań. Poszerzanie wiedzy jest tu przy okazji zabawy, zachęcania do
różnorodnych aktywności, rozbudzania ciekawości światem. W poszczególnych
publikacjach zadania są podobne, ale za każdym razem bazują na innym materiale,
dzięki czemu możemy utrwalić umiejętności, przećwiczyć je po raz kolejny.
„Moje pierwsze kolory” to publikacja, w której losowanie (kręcenie kołem) jest punktem wyjścia do odwiedzania kolejnych stron. Możemy oczywiście czytać po kolei, od deski do deski, ale można pójść też drogą losowości i po przerobieniu zadań ze strony pobawić się strzałką i w ten sposób wybrać, czym zajmiemy się później. Taki element zabawy pozwala na ćwiczenie palców. Wśród zadań są ciągi logiczne, tory przeszkód, nietypowe labirynty, wyszukiwanie elementów, układanie par, wyszukiwanie podobieństw. Książka ta świetnie dopełnia. „Moje pierwsze zadania przedszkolaka”, w której także znajdziemy tu informacje o kolorach, eksperymentowaniu z nimi, mieszaniu ich. Wszystko przygotowane w taki sposób, że z powodzeniem można wykorzystać w nauczaniu metodą Montessori: dziecko samo będzie miało okazję sprawdzić, czy dobrze rozwiązało zadanie. Uważam, że te książki zdecydowanie ma potencjał terapeutyczny, ponieważ sporo miejsca poświęcono tu rzeczom znanym dzieciom z ich otoczenia.
Zapraszam na stronę wydawcy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz