Mamy za sobą już siódmy tom „Pamiętnika 8-bitowego wojownika” autorstwa Cube Kida, a ja zauważyłam, że nie wspomniałam Wam o tym cyklu ani razu, wiec, o każdym, będzie króciutko, abyście wiedzieli, jaką tematykę oraz wyzwania się w nich pojawi. Oczywiście mamy tu po raz kolejny nawiązanie do Minecrafta. Autor serii skrywający się pod pseudonimem Cube Kid to mieszkający na Alasce Erik Gunnar Taylor, wielki fan gier wideo. Jego pierwsza opowieść nawiązująca do Minecrafta pojawiła się w 2015 roku w formie ebooka ("The Diary of a Minecraft Villager"). Minecraftowy fanart spotkał się z ciepłym przyjęciem fandomu i dzięki temu bardzo szybko do czytelników trafiły książki Cube Kida, a później tłumaczono je na wiele języków. "Pamiętnik 8-bitowego wojownika" to seria w której znajdziemy opowieści połączone z komiksami. Stworzona wokół bohaterów opowieść funkcjonuje jako fanfik i jest "nieoficjalna opowieść ze świata Minecraft" (ta informacja znajduje się na okładkach książek). Realia gry są widoczne gołym okiem, a seria ma formę pamiętnika wzbogaconego pięknymi ilustracjami Saboten. Do tego każdy tom lekko nawiązuje do poprzednich, ale jednocześnie jest autonomiczny, a tytuł nawiązuje do kolejnych etapów awansu społecznego bohatera.
W "Pamiętniku 8-bitowego (wieśniaka) wojownika" poznajemy 12-letniego Runta mieszkającego w Minecraftii, czyli w wiosce nękanej przez moby (potwory i stwory). Bohatera określającego się jako wieśniak jest monotonne. Codzienność toczy się wokół uprawy ziemi. Runt marzy jednak o bardziej urozmaiconym, pełnym przygód i wyzwań życiu, w którym potrafiłby walczyć z mobami. Nowy rok szkolny może przynieść odmianę losu młodego wieśniaka, który będzie mógł nauczyć się obrony przed mobami. Do tego pięcioro najlepszych uczniów będzie mogło kontynuować edukację i podążać ścieżką Wojownika. Rywalizacja będzie ostra..
W drugim tomie cyklu zatytułowanym "Od ziarna do miecza", który dążąc
do spełnienia marzeń musi mierzyć się ze swoimi słabościami i przeciwnościami
losu oraz prześladowcami w szkole. Na szczęście ma wspierających przyjaciół,
nawet jeśli tego nie widzi i nie docenia. Zobaczymy też, że wioska jest w
większym niebezpieczeństwie nim nam się początkowo wydawało. Mieszkańców czeka
wielka bitwa z mobami.
"Craftingowe sojusze" to opowieść o wyzwaniu jakim jest bitwa oraz
jak niewiele wiedzą i potrafią, aby stanąć do walki z groźnymi mobami. Uczenie
w szkole sztuk walki okazała się niewystarczająca. Do tego uczniowie tworzą
grupki rywalizujące o możliwość dalszej nauki. Runt zdecydowanie nie jest tu
faworytem, który miałby szansę na dalsze rozwijanie umiejętności. Jednocześnie Herobrine
(najpotężniejszy wróg) coraz bardziej zagraża mieszkańcom wioskomiasta. Ludzie
nie bardzo wiedzą, w jaki sposób można go pokonać.
"Ścieżka diamentu" to tom pełen zmian. Bohater stara się wybrać
ścieżkę diamentu, a akcja tutaj wydaje się pędzić oraz staje się coraz bardziej
napięta. Do tego Peble wysadza mur, Runeze staje się aktualne (Runt+Breeze), do
akcji coraz wyraźniej wkracza optymistyczna geniuszka kraftingu Lola, humanoidy
zaczynają kraftować ludzką odzież, a wyznaczony przez Herobrine czas nieuchronnie
się zbliża.
W „Trybie misji” mamy kolejne zmiany i wyzwania, a także zmiany zasad: 5
najlepszych uczniów nie tylko będzie mogło wybrać Ścieżkę Wojownika, ale też
staną się kapitanami drużyn wojowników. Nim do tego dojdzie po drodze mają
jeszcze trudne egzaminy i dużo pracy, a także starć z mobami. Na Runta czekają
poważniejsze zadania. Po uzyskaniu kolejnego poziomu w stopniu wojownika musi ruszyć
poza mury osady i odnaleźć artefakty, a mianowicie strój i kuźnię, a później rusza
w drogę do Grobowca Zapomnianego Króla.
„Kuźnia przeznaczenia” to szóste spotkanie z bohaterami. Przemianie ulegają
relacje społeczne. Runt musi zaufać swoim wrogom, a także poznaje nowych
przyjaciół. Nie zabraknie tu tez duetu Runt i Breeze. Bohaterzy wyruszają do
Zatoki Puszczyka, gdzie spotkają kolejnych sprzymierzeńców w walce z mobami
oraz rycerzy Aetcherii. Dotrą też do opuszczonych murów wioski Elfów.
Do tego Runta oraz jego przyjaciół czeka niezwykłe szkolenie w samej stolicy, a
później walka z siłami ciemności.
„Pamiętnik 8-bitowego wojownika: poszukiwacza przygód” to tom zapowiadający
zmiany. Zobaczymy, że Runt jest jedynym
wojownikiem mogącym ruszyć na
poszukiwania Udoskonalonego Stołu Rzemieślniczego, bezcennego urządzenia w
walce z wrogiem. Misja pozwali mu zdobyć nowe umiejętności oraz
poszerzenie wiedzy o świecie.
W każdym tomie na plan pierwszy wyraźnie
wysuwa się walka dobra ze złem. Bohaterzy muszą być gotowi na odparcie
ataku oraz naprawę zniszczeń. Podróż i nowe miejsca obfitują w wiele
niespodzianek. Runt, Breez, Max, Strup, Ophelia, Lola i Emerald opuszczają
wioskę by udać się do Aetherii, zwanej również Loriką. W szkole ważne miejsce
odegra tabliza z wyzwaniami. Zobaczymy też, że nie każdemu uczniowi udaje się
ukończyć Akademię.
Dla fanów Minecrafta cykl ten jest ciekawą propozycją. Twórca bardzo wiele
czerpie z fantastyki. Całość ma ciekawą szatę graficzną i dużą, zróżnicowaną
czcionkę. Akcję poznajemy z pamiętnika bohatera ulegającego licznym przemianom,
wyznaczającego sobie cel i awansującego społecznie. Zobaczymy tu średniego
ucznia, który systematycznie dąży do spełnienia marzeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz