Alexander Cox, Roblox. Encyklopedia postaci, il.
Ryan Marsh, John Stuckey Joe Bolder, tł. Klaudyna Cwynar i Konrad Mazurek,
Warszawa „Egmont” 2018
Roblox, mająca ponad dziesięć lat gra cieszy się
ciągle rosnącym powodzeniem. Z roku na rok przybywa jej fanów, a wydawcy i
producenci zabawek na całym świecie prześcigają się w dostarczaniu gadżetów,
dzięki czemu użytkownicy mogą się nimi bawić także po zakończeniu gry. Fenomen
tej edukacyjnej gry internetowej polega na możliwości samodzielnego
kształtowania rozgrywek przez tworzenie przedmiotów, miejsc akcji, map oraz
udostępnianie ich innym użytkowników, dzięki czemu platforma do gamingowa
online – zawiera ponad 40 milionów gier i miejsc do zobaczenia. Zaskakujące tu
jest to, że gra składająca się z elementów przypominających klocki Lego cieszy
się tak dużym powodzeniem, a darmowa platforma przynosi duże zyski. Inną ważną
cechą jest to, że do tworzenia i edytowania miejsc służy program o nazwie
„Roblox Studio” pozwalający na tworzenie różnych map i symulacji. Przedmioty
używane w grze podlegają prawom fizyki, zbliżonym do praw naturalnych. Do
odtwarzania gier przygotowanych na platformie służy „Roblox Client”. To tak w
wielkim skrócie. Ponoć na całym świecie gra w nią ponad 65 milionów graczy
(liczba ta ciągle rośnie), czyli prawie dwa razy tyle, ile jest mieszkańców
naszego kraju (to tak do zobrazowania).
Pod koniec ubiegłego roku do rąk miłośników
mieszkających w Polsce trafiły interesujące publikacje ciesząca się sporym
powodzeniem w wielu krajach. Są to: „Roblox. Podręcznik do gry” ułatwiający
odnalezienie się w tym rozbudowanym świecie, „Roblox. Rocznik 2019” podręcznik
od zespołu Roblox, pomagający młodym użytkownikom na zapoznanie się z najnowszymi
ciekawostkami z platformy oraz „Roblox. Encyklopedia postaci” pozwoli zdobyć
wiedzę o kreatywnych deweloperach, postaciach z poszczególnych projektów i
internetowych gwiazdach odwiedzających platformę.
„Roblox. Encyklopedia postaci” to publikacja
nietypowa ponieważ posiada coś w rodzaju schowka na postać z gry oraz część
przepełnioną wiedzą. Obie te części mają podobną objętość, przez co książka
sprawia wrażenie obszernej. Na początku znajdziemy bardzo ważny i cenny spis
treści pozwalający odnaleźć nam się w treści. Całość podzielono na pięć
rozdziałów: 1) Postaci z rodziny Roblox, 2) Postaci z gier, 3)Influencerzy, 4)
Klasyki Roblox, 5) Twórcy. W pierwszym każda strona poświęcona jest innej
postaci, której nazwa oraz krótka informacja znajduje się w lewym górnym rogu.
Po prawej stronie możemy zobaczyć jak wygląda określona postać. Zdobędziemy
informacje na temat do jakiej kategorii postaci ona należy, jakie ma narzędzie
i cechy rozpoznawalne, kiedy powstała i z jakim światem się wiąże, jakie są je
dokonania. Znajdziemy tu opis ponad 120 postaci i elementach awataru. Kolorowe
grafiki doskonale wzbogacają treść. Pierwsze, co nam się rzuci w oczy to
przemieszanie tego, co w spisie treści uporządkowano grupowo.
Na samym końcu książki poznamy kolekcje figurek
Roblox, które pozwolą urozmaicić zabawę miłośnikom gry i będą doskonałą
alternatywą do spędzania wolnego czasu poza komputerem, a do tego pobudzą
wyobraźnię i pozwolę na tworzenie własnej zadziwiającej historii z
wykorzystaniem wiedzy zdobytej w czasie czytania „Encyklopedii postaci”. A tak
całkowicie na samym końcu (czyli na ostatniej stronie) początkujący gracze
znajdą cenne wskazówki po życiu towarzyskim online w Roblox, dzięki temu będą
wiedzieli, w jaki sposób zachować bezpieczeństwo w sieci. Będą to cenne
wskazówki, które wyczulą graczy na to, jakich informacji nie podawać innym
graczom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz