Etykiety

piątek, 15 lutego 2019

Alexander Cox "Roblox. Encyklopedia postaci" il. Ryan Marsh, John Stuckey Joe Bolder

Alexander Cox, Roblox. Encyklopedia postaci, il. Ryan Marsh, John Stuckey Joe Bolder, tł. Klaudyna Cwynar i Konrad Mazurek, Warszawa „Egmont” 2018
Roblox, mająca ponad dziesięć lat gra cieszy się ciągle rosnącym powodzeniem. Z roku na rok przybywa jej fanów, a wydawcy i producenci zabawek na całym świecie prześcigają się w dostarczaniu gadżetów, dzięki czemu użytkownicy mogą się nimi bawić także po zakończeniu gry. Fenomen tej edukacyjnej gry internetowej polega na możliwości samodzielnego kształtowania rozgrywek przez tworzenie przedmiotów, miejsc akcji, map oraz udostępnianie ich innym użytkowników, dzięki czemu platforma do gamingowa online – zawiera ponad 40 milionów gier i miejsc do zobaczenia. Zaskakujące tu jest to, że gra składająca się z elementów przypominających klocki Lego cieszy się tak dużym powodzeniem, a darmowa platforma przynosi duże zyski. Inną ważną cechą jest to, że do tworzenia i edytowania miejsc służy program o nazwie „Roblox Studio” pozwalający na tworzenie różnych map i symulacji. Przedmioty używane w grze podlegają prawom fizyki, zbliżonym do praw naturalnych. Do odtwarzania gier przygotowanych na platformie służy „Roblox Client”. To tak w wielkim skrócie. Ponoć na całym świecie gra w nią ponad 65 milionów graczy (liczba ta ciągle rośnie), czyli prawie dwa razy tyle, ile jest mieszkańców naszego kraju (to tak do zobrazowania).
Pod koniec ubiegłego roku do rąk miłośników mieszkających w Polsce trafiły interesujące publikacje ciesząca się sporym powodzeniem w wielu krajach. Są to: „Roblox. Podręcznik do gry” ułatwiający odnalezienie się w tym rozbudowanym świecie, „Roblox. Rocznik 2019” podręcznik od zespołu Roblox, pomagający młodym użytkownikom na zapoznanie się z najnowszymi ciekawostkami z platformy oraz „Roblox. Encyklopedia postaci” pozwoli zdobyć wiedzę o kreatywnych deweloperach, postaciach z poszczególnych projektów i internetowych gwiazdach odwiedzających platformę.
„Roblox. Encyklopedia postaci” to publikacja nietypowa ponieważ posiada coś w rodzaju schowka na postać z gry oraz część przepełnioną wiedzą. Obie te części mają podobną objętość, przez co książka sprawia wrażenie obszernej. Na początku znajdziemy bardzo ważny i cenny spis treści pozwalający odnaleźć nam się w treści. Całość podzielono na pięć rozdziałów: 1) Postaci z rodziny Roblox, 2) Postaci z gier, 3)Influencerzy, 4) Klasyki Roblox, 5) Twórcy. W pierwszym każda strona poświęcona jest innej postaci, której nazwa oraz krótka informacja znajduje się w lewym górnym rogu. Po prawej stronie możemy zobaczyć jak wygląda określona postać. Zdobędziemy informacje na temat do jakiej kategorii postaci ona należy, jakie ma narzędzie i cechy rozpoznawalne, kiedy powstała i z jakim światem się wiąże, jakie są je dokonania. Znajdziemy tu opis ponad 120 postaci i elementach awataru. Kolorowe grafiki doskonale wzbogacają treść. Pierwsze, co nam się rzuci w oczy to przemieszanie tego, co w spisie treści uporządkowano grupowo.
Na samym końcu książki poznamy kolekcje figurek Roblox, które pozwolą urozmaicić zabawę miłośnikom gry i będą doskonałą alternatywą do spędzania wolnego czasu poza komputerem, a do tego pobudzą wyobraźnię i pozwolę na tworzenie własnej zadziwiającej historii z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w czasie czytania „Encyklopedii postaci”. A tak całkowicie na samym końcu (czyli na ostatniej stronie) początkujący gracze znajdą cenne wskazówki po życiu towarzyskim online w Roblox, dzięki temu będą wiedzieli, w jaki sposób zachować bezpieczeństwo w sieci. Będą to cenne wskazówki, które wyczulą graczy na to, jakich informacji nie podawać innym graczom.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz