Jestem wielka zwolenniczką gier przekonujących młodych graczy, że nauki ścisłe to niezła zabawa. Oswajanie dzieci i młodzieży z przyrodniczym światem ma wielkie znaczenie. Pokazywanie powiązań między naukami pozwoli uświadomić im jak pozornie nieistotne rzeczy są bardzo ważne.
„Chemicy Magicy” to zdecydowanie gra dla tych, którzy mogą stać się potencjalnymi eksperymentatorami. Planszówka skierowana jest do od 3 do 5 graczy, od siódmego roku życia. jej autorem jest Reinera Knizia, niemiecki projektant gier planszowych, autor ponad 200 kultowych gier pozwalających rozwijać umiejętności matematyczno-logiczne. Wszystkie jego prace powstały przy współpracy ze świetnymi rysownikami i przyciągają też szatą graficzną. Za stronę wizualną "Chemików magików" odpowiada Piotr Sokołowski. Wszystkie elementy są tu estetyczne i trwałe. W czasie rozgrywki wykorzystuje się 50 plansz eksperymentów, 36 kafelków zasilania, 28 kafelków eliksirów, 16 kafelków z kocim asystentem, 5 kompletów po 7 kart awaryjnych, 10 dodatkowych kart awaryjnych, 35 żetonów mocy, 30 żetonów złota, instrukcję. Dużym plusem są tu zaokrąglone rogi płytek.
Rozgrywka trwa pięć rund, w czasie których musimy przeprowadzić pięć eksperymentów. Za ich przeprowadzenie możemy zdobyć kolejny żeton mocy, która wzrasta z każdą turą. Gracze decydują, kiedy kończą swój eksperyment. Za kontynuację dostaje się kafelek. Mają one różne wartości i zastosowania. Mamy trzy rodzaje kafelków zasilania: elektryczność, temperaturę i ciśnienie. Do tego mamy do dyspozycji siedem różnych naczyń z eliksirami (płytki imitujące naczynia wykorzystywane w laboratorium) oraz szesnaście kafelków z kocim asystentem, a także zestaw kart awaryjnych. Runda kończy się, kiedy wszyscy gracze kończą swoje eksperymenty. Dokładną instrukcję znajdziecie w opakowaniu gry.
„Chemicy magicy Nie wybuchnij!” to gra planszowa oparta na losowości, planowaniu i świadomości, że przedobrzenie może doprowadzić do wybuchu, czyli niepowodzenia. W czasie rozgrywki należy zdobywać elementy, których nie mamy w swoim laboratorium, aby móc z ich wykorzystaniem przeprowadzić eksperyment na podstawie karty zawierającej wskazówki jak go przeprowadzić, jakie elementy wykorzystać. Mamy tu sporo manewrowania miedzy swoimi i cudzymi zasobami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz