"Orzeszki ze ścieżki" wpadła nam w oko z kilku powodów: bohaterami są zwierzęta, mamy tu leśny klimat, grę z bardzo prostymi zasadami i niewielkie pudełko kryjące w sobie duży drewniany znacznik pierwszego gracza, planszetkę na zasoby, karty ścieżek i celów oraz płócienny woreczek, w którym możemy umieścić drewniane znaczniki (kropelki wody i kryjówki). Zwierzęta, które znajdziemy w grze przypominają bohaterów kreskówek i są urocze. Każde zwierzę ma inne potrzeby żywieniowe i mieszkaniowe oraz inną wartość punktową. Na punktację za smakołyki i wielkość kryjówki mamy jednak spory wpływ przez dokładanie znaczników. Dokładną instrukcję znajdziecie w pudełku z grą. Całość ciekawa i estetyczna. W czasie rozgrywki tworzymy las w jesiennych barwach. Zadaniem graczy jest stworzenie jak najlepszych warunków dla zwierząt. Preferencje żywieniowe z kart niekoniecznie są tymi, które zwierzęta mają naprawdę, więc gry nie należy traktować jako pomocy edukacyjnej. Bardziej pomoże w rozwijaniu koncentracji, logicznego myślenia i planowania działań związanych z wyborem ścieżki pozwalającej na rozbudowę norki. Każdy buduje swój las, a rywalizacja zachodzi na planszetce dobierania kart.
Skalowanie jest tu zróżnicowane i zależy od ilości graczy. Im więcej tym większy wybór kart. Do tego w pełnym składzie wielkie znaczenie ma to, czy udało nam się zdobyć znacznik pierwszego gracza zwiększającą szansę na bardziej pasującą kartę do naszego lasu. Mamy tu szybką rozgrywkę z ograniczoną ilością kart i dającymi się szybko policzyć punktami (przy okazji ćwiczymy umiejętności matematyczne dzieci), od których zależą preferencje zwierzaków, którymi gramy. Ciekawostką jest tu to, że polska wersja gry została wzbogacona o specjalne cele dotyczące położenia smakołyków, dzięki czemu można zdobyć dodatkowe punkty.
"Orzeszki ze ścieżki" spodobały nam się, bo przywodzą na myśl spacer po lesie. Mamy tu piękne otoczenie, dużą dawkę przyrody i piękne elementy. Moja uwielbiająca zwierzaki córka bardzo ją lubi. Rozgrywka może mieć różne stopnie trudności, więc też bardzo dobrze sprawdzi się u dorosłych graczy.
Twórca gry, Rodrigo Rego, jest bardzo znanym projektantem gier rozwijających podstawowe umiejętności młodych graczy. Wszystkie są łatwe, zachęcają do obserwowania emocji innych graczy. "Orzeszki ze ścieżki" powstały przy współpracy z Núrią Aparicio, ilustratorką komiksów, gier i książek dla dzieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz