Etykiety

piątek, 13 marca 2015

Pete Johnson "Jak wychować sobie nauczycieli

Pete Johnson, Jak wychować sobie nauczycieli, tł. Alicja Marcinkowska, wyd. 2, Warszawa „AMBER” 2014
Szkolne życie bywa przytłaczające: średnie oceny, bardzo złe zachowanie, a do tego rodzinka kujonów. Trudno mieć idealną starszą siostrę, której jednym z głównych problemów okazuje się to, czy będzie najlepsza w klasie. Harvey i George próbują tę ciężka rzeczywistość urozmaicić na różne sposoby wymyślając sobie różnorodne zadania. Ilość szkolnych wykroczeń powoduje, że zostają rozdzieleni. By podtrzymać adrenalinę pozwalającą przetrwać kolejny dzień chłopcy wymyślają klub Ryzykantów oparty na hazardzie i obserwacjach nauczycieli.
Chłopcy balansując na granicy normalnego życia ożywiają szkolne życie, ale komplikują też swoje. Nowe znajomości sprawiają, że stare pozostają zagrożone. W tle nie zabraknie wątków kryminalnych (włamań), romansowych oraz dojrzewania do przemian.
„Jak wychować sobie nauczycieli” to opowieść o uczniach mierzących się na co dzień z różnorodnymi problemami (niepasująca do nich rodzinka, rozwody rodziców, kłótnie, szantaże), z którymi ma styczność wielu nastolatków. Książka Pete’a Johnsona to kolejna lekka i pełna humoru lektura dla nastolatków. Polecam uczniom szkół podstawowych i gimnazjów. Opowieść pisana w formie dziennika rejestruje codzienne przemyślenie i doświadczenia nastolatka, który chce odmienić szkolną rzeczywistość. Napisana prostym językiem opowieść wciąga.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza