Etykiety

poniedziałek, 11 maja 2015

Yvette Żółtowska-Darska "Ronaldo. Chłopiec, który wiedział, czego chce"

Yvette Żółtowska-Darska, Ronaldo. Chłopiec, który wiedział, czego chce, Warszawa „Egmont” 2015
Nie należę do miłośniczek oglądania sportów. Dla mnie sport to własny ruch, dlatego bardzo sceptycznie patrzę na zjawisko zalegania podczas meczów przed telewizorami. Zamiast grać w piłkę, ruszać się ludzie fundują sobie lenistwo pod znakiem patrzenia jak dorośli biegają za jedną piłką. Mimo tego sceptyzmu wobec zalegających jestem pełna podziwu wobec tych, którym chce się ruszać. A jak już robią to bardzo dobrze to i ja o nich słyszę. Z tego powodu wiem, kim jest Ronaldo, skąd pochodzi. Na tym moja wiedza się kończyła.
Przez przypadek trafiła do mnie książka o tym właśnie piłkarzu. Tu sceptycyzm był podwójny, ale zniknął w trakcie czytania książki, której wielkim plusem jest opisanie nie tylko ważnych momentów z życia piłkarza, ale i przybliżenie kultury i historii jego ojczyzny. Całość podzielono na czety części, które odzwierciedlają ważne wydarzenia w życiu portugalskiego piłkarza.
Myślę, że jest to książka ważna dla tych młodych ludzi, którym wydaje, że w ich życiu pojawiły się przeszkody nie do pokonania. Czytelnik uzmysłowi sobie, że ze sławą i talentem człowiek się nie rodzi. Trzeba każdego dnia nad nimi pracować, aby odnieść sukces.
„Ronaldo. Chłopiec, który wiedział, czego chce” to przede wszystkim interesująca i inspirująca lektura dla młodzieży. Liczne ilustracje, na wielu stronach układ przypominający przewodniki sprawiają, że książkę czyta się bardzo szybko. Polecam miłośnikom sportu, młodym ludziom oraz tym, którzy zwątpili w swoje możliwości.





1 komentarz:

  1. Osobiście nie jestem fanką Ronaldo, jednak wcześniej czytałam książkę tej samej autorki o Messim (jest świetna polecam!), więc pewnie również skuszę się i na tą.

    OdpowiedzUsuń