Feluś i Gucio to duet, który na dobre zawitał w naszym domu. W serii książek o tych bohaterach znajdziemy opowieść oswajającą dzieci z koniecznością pójścia do przedszkola i emocjami pokazującą, w jaki sposób należy się zachowywać, wprowadzającą w świat zawodów, świętach, nudzie. Feluś i Gucio w grach zabierają też dzieci w świat sylab i liter oraz opowieści, dzięki czemu można wprowadzać najmłodszych w świat czytania. Cała seria krąży wokół przedszkola relacji z rówieśnikami, doświadczania różnorodnych rzeczy. Tym razem polecam Wam grę „Feluś i Gucio grają w emocje”, w którą można grać bez znajomości książki „Feluś i Gucio poznają emocje”, ale może być też traktowana jako uzupełnienie. Wielkim plusem tej go zestawu jest kilka różnorodnych gier i zabaw w jednym opakowaniu. Będą świetnym wsparciem w prawidłowym rozwoju emocjonalnym i ułatwią rozmowy rodziców z dzieckiem o emocjach.
W opakowaniu znajdziemy trzy podstawowe
rodzaje zabaw: memo, kalambury i konwersacje. Taka zabawa pomoże w nauce rozpoznawania, nazywania i wyrażania
emocji. Z książki dowiedzieliśmy się,
że Feluś i jego miś Gucio są na tyle duzi, że muszą nauczyć się nazywać
uczucia oraz korzystać z nich, rozwijać umiejętność panowania nad nimi.
Spojrzenie na różnorodne przygody z perspektywy przedszkolaka będzie dobrym
punktem wyjścia do rozmowy o odczuciach, sposobach radzenia sobie z nimi.
Odkrywanie uczuć będzie tu nie lada wyzwaniem, ale lektura pięknie krok po
kroku poprowadzi nas po takich pojęciach jak: radość, wstyd, przyjaźń,
zniecierpliwienie, spokój, nuda, ciekawość, odwaga, smutek, szczęście, strach,
duma, złość, wdzięczność, zazdrość, współczucie, tęsknota i zdziwienie.
Wszystko podsumowuje zachęta do opowiadania o uczuciach dorosłym. Krótkie
scenki wskazujące, kiedy Gucio poczuł daną emocję pomogą dziecku odnaleźć się w
zawiłym świecie abstrakcyjnych pojęć.
Podobnie jest w grze nastawionej na rozmowę, dzielenie się odczuciami i
doświadczeniami. Przy okazji poznawania emocji uczymy się też wypowiadania,
czyli przy okazji ćwiczymy mowę.
W pudełku znajdziemy: kostkę zmysłów, 48 żetonów emocji (po 16 w 3 kolorach), 8
dwustronnych kart sytuacji, 8 dwustronnych kart konwersacji i poradnik z
pomysłami na gry. Każdy element jest tu ciekawy i zdecydowanie przyciąga uwagę
młodych graczy. Kostka zmysłów to duża drewniana, mieszcząca się w dziecięcej
dłoni kostka. Znajduje się na niej Gucio przedstawiający 5 zmysłów oraz
wizerunek Felusia i Gucia oznaczający dowolny zmysł wskazany przez gracza. Na żetonach
emocji znajdziemy obrazki z Guciem, który pokazuje emocje za pomocą mimiki i
gestów, oraz nazwy emocji. Żetony różnią się kolorami ramek wokół obrazków (tak
jak karty sytuacji i karty konwersacji) oraz kolorami tła na odwrocie, dzięki
czemu są przejrzyste. Na dwustronnych kartach sytuacji znajdziemy po jednym
zdarzeniu z życia Felusia i Gucia na każdej stronie. Karty konwersacji są nieco
bardziej rozbudowane. Poza ilustracją znajdziemy na nich opisy emocji i
związanych z nimi słów. Oba rodzaje kart oznaczono numerami od 1-8 (1–4 dotyczą
8 podstawowych emocji, a karty 5–8 odnoszą się do bardziej złożonych uczuć).
Instrukcje gier w opakowaniu są jasne i proste. Do tego na stronie wydawcy
można znaleźć dokładną prezentację, którą znajdziecie też tutaj: https://youtu.be/umPtku7CLkY
Seria Feluś i Gucio to świetna pomoc w rozwijaniu różnorodnych umiejętności
dzieci. Polecam.
Zapraszam na stronę wydawcy
Zapraszam na stronę wydawcy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz