Etykiety

środa, 3 marca 2021

"Świerszczyk"


Czas tak szybko przesypywał mi się przez palce, że nim się obejrzałam i już mamy początek kolejnego miesiąca, czyli czas, kiedy trafiają do mnie kolejne numery czasopism. I przy okazji zauważyłam, że ze Świerszczykiem jestem w polu. A raczej mam dwumiesięczne zaległości, bo o ile pochwaliłam się na portalach społecznościowych to zabrakło mi już czasu, aby więcej o nim napisać, a już za chwilę kolejny do czytania i pokazywania. Dziś będzie o dwóch numerach, czyli styczniowym i lutowym. Każdy o innej tematyce.
„Świerszczyk” to czasopismo z tematami przewodnimi. Redaktorki dobierają takie teksty, które pięknie wpisują się w pory roku, pozwalają przybliżyć ważne problemy i polecają lektury kształtujące dobre postawy społeczne. Do tego zawsze mamy sporą dawkę ćwiczeń, przemycania wiedzy, zachęcania do mądrego korzystania z technologii przez podpowiadanie, w jaki sposób szukać wiadomości na określony temat.
Styczniowy numer poświęcono wkroczeniu w kolejny rok. Pojawia się motyw postanowień, próbowania nowych rzeczy, stawianiu sobie wyzwań, różnych sposobów świętowania oraz przepisów z różnych kultur na zapewnienie sobie dobrobytu. Każdy numer to też dostęp do dodatków pozwalających rozwijać umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji. Do tego czytanki rozwijają empatię, pomagają zrozumieć zainteresowania innych, uczą pomagania i wspierania w dążeniu do celu.
Tematyka lutowego numeru krąży wokół zabawek. Bohaterzy odkrywają ulubieńców innych, uczą się zrozumienia, dostrzegają, że zabawa to dobry wstęp do przyszłego zawodu, że zabawką może być nawet patyk, który potrafi zaczarować świat. Do tego sporo tu ciekawostek o dawnych zabawkach, duża ilość zadań, rebusów. Każde inne, wymagające innej formy aktywności, pozwalające rozwijać koncentrację, spostrzegawczość, umiejętność logicznego myślenia oraz czytania ze zrozumieniem.
„Świerszczyk” to magazyn zachęcający do różnorodnych aktywności, rozwijających dużą ilość umiejętności: od czytania po gotowanie. Eksperymenty w kuchni na pewno spodobają się Waszym pociechom. Lektury w czasie zjadania efektów pracy też będą dużo przyjemniejsze.
Zdecydowanie polecam





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz