piątek, 11 maja 2018

Justyna Skorupska "E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse"


Justyna Skorupska, E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Warszawa „PWN” 2017
Pojawienie się telefonów i telegrafów nie przepowiadało rewolucji gospodarczej. Nawet pierwsze komputery nie nasuwały myśli, że handel może wyglądać inaczej. Jednak pojawianie się kolejnych narzędzi, możliwość zarządzania zakupami z odległych zakątków świata sprawił, że nastąpił lekki przewrót oraz powstały nowe możliwości dla wszystkich, których nowe technologie przez optymalizację różnorodnych procesów wyparły z ryku pracy. Praca z wykorzystaniem Internetu powoli staje się czymś powszechnym.
Podobnie jest z handlem. Duże sklepy w wielkich miastach posiadają usługę dostarczania towarów pod wskazane adresy. To jednak niewielki wycinek usług powstających dzięki wykorzystaniu technologii webowych. E-commers, czyli handel elektroniczny to szeroki zakres usług z wykorzystaniem telefonów, faksów, Internetu i telewizji w celu zawarcia transakcji handlowej. Coraz powszechniejszy staje się handel internetowy z wykorzystaniem sklepów internetowych. Nowe możliwości wymagają wiedzy, umiejętności wykorzystania ich i analizowania danych oraz świadomości korzyści i ograniczeń wynikających z wprowadzania nowych rozwiązań. Jeśli jesteśmy laikami lub mamy niewielkie doświadczenie warto zapoznać się z problematyką i sięgnąć po poradnik napisany przez specjalistę. Do takich książek na pewno należy publikacja Justyny Skorupskiej „E-Commerce. Strategia, zarządzanie, finanse”.
Publikację podzielono na sześć większych części, z których dowiemy się, czym jest e-commerce, jak kształtuje się rynek, dlaczego klienci chętniej kupują określone towary, a unikają innych, w jaki sposób taki handel wpływa na zachowania klientów, jak klienci reagują na działania firmy, w jaki sposób tworzyć strategie biznesowe, w jaki sposób wyróżnić swoją ofertę, w jaki sposób łączyć tradycyjnie działające firmy z nowymi trendami, w jaki sposób kształtują się zachowania konsumentów, jak organizować pracę, jak zarządzać finansami, w jaki sposób tworzyć platformy do obsługi klientów i wiele innych bardzo ważnych rzeczy.
Justyna Skorupska krok po kroku wprowadza nas w świat dziwnych pojęć powstałych przez wkroczenie technologii do biznesu. Jej książka nie tylko będzie przydatna dla tych, którzy pragną wykorzystywać Internet do zarabiania, ale dla każdego, kto szuka pracy, ponieważ znajdziemy w niej wiele ważnych pojęć, bardzo ważnych informacji, które często wplecione są w wymogi, a nie do końca bywają jasne. Po zdobyciu takiej podstawowej wiedzy, zostajemy oprowadzeni po tajnikach handlu elektronicznego zarówno w skali makro-, jak i mikrootoczenia. Laicy bez problemu zrozumieją, w jaki sposób śledzić wszystkie dane pojawiające się z platform śledzących źródła ruchu na stronie, jak je wykorzystać, w jaki sposób rozplanować budżet wykorzystując dane dotyczące zachowań konsumenckich.
Wielkim plusem publikacji jest obrazowanie opisanych problemów dobrze dobranymi przykładami oraz prosty język, którym wyjaśniono skomplikowane słownictwo obowiązujące w e-commersie, Nie zabraknie tu również zwrócenia uwagi na konieczność śledzenia przepisów związanych z mediami, wykorzystaniem danych, wyjaśnienie czym są dane chronione.
Myślę, że bardzo ważnym rozdziałem jest część, w której znajdziemy informacje na temat kosztów związanych z prowadzeniem biznesu internetowego. Autorka uświadamia czytelników, z jakimi kosztami muszą się liczyć, podpowiada, w jakich sytuacjach może być to biznes nieprzynoszący zysków oraz omówienie zjawiska sezonowości i planowania przychodów przez obserwowanie zachowań konsumentów. Całość przystępna i doskonale sprawdzi się jako poradnik dla osób myślących o poszerzeniu swojej działalności lub otwarciu nowej, szukających pracy, studentów. Myślę, że powinien po nią sięgnąć każdy, kto zajmuje się handlem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz