Etykiety

poniedziałek, 16 maja 2022

Xavier Vives Mateu, Bobbi Weiss "Aladyn"


„Aladyn” to film animowany mojego dzieciństwa, bo od momentu premiery pełnometrażowego filmu animowanego, minęło już trzydzieści lat. Byłam jednym z tych dzieciaków, które marzyły o pójściu do kina i wyczekiwały na wersję na kasecie, przy czym mogłam film oglądać u kuzyna. Wszystkie dzieciaki już znały te historie, a ja z utęsknieniem czekałam. Pamiętam te emocje i zachwyt, śledzenie losów bohaterów wielkim podekscytowaniem . Właśnie ta otoczka sprawiła, że mam do tego filmu (podobnie jak do „Króla Lwa”) wielki sentyment. Zwłaszcza, że w tamtych czasach był to powiew wymarzonego „zachodu” z nutką orientu i elementów baśni. Po latach do oglądania filmu wróciłam z córką. Komiks okazał się tu świetnym wstępem wzbudzającym zainteresowanie.
Publikacji na podstawie „Aladyna” było już sporo. Każda czymś nęciła. Szczególnie miłe były książki z serii Disney’a. Jednak w pewnym wieku wyrasta się z nich i chętniej sięga po komiksy. Znana wszystkim fabuła o losach złodziejaszka posiadającego czarodziejską lampę i dzięki temu zostaje księciem i przygody pięknej księżniczki została wiernie oddana w komiksie i to jest wielki plus tej publikacji. Album zawiera piękne kadry z filmu, świetnie rozrysowaną akcje, dobrze dobrane dialogi, co jest bardzo ważne w przypadku nieco skróconych, dostosowanych do młodych czytelników historiach. Mniej ważne wątki pominięto, a bardziej rozbudowane uproszczono i dobrze napisano dialogi, dzięki czemu zmiany te są bez szkody dla głównej akcji. W komiksie znajdziemy żywą, wciągającą, pełną humoru opowieść o przygodach filmowych bohaterów. Świetnie utrzymano równowagę między gagami i wyzwaniami, dzięki czemu mojej córce łatwiej było później oglądać film.
Do tego (jak większość z Was wie) jestem miłośniczką komiksów, wykorzystania ich jako materiału zachęcającego do czytania, śledzenia tekstu i musze przyznać, że „Aladyn” zdał egzamin: niedługie dialogi, odpowiednia ilość klatek na stronie sprawiły, że córka chętnie śledziła to, co się dzieje. Poza tym nie mamy tu niesamowicie wielu stron, co skutecznie zachęci uczniów nauczania początkowego do czytania. Na początku lektury poznamy bohaterów, poznamy ich imiona i sekrety, a na końcu lektury znajdziecie piękną galerię postaci i wspaniałe kadry z filmu animowanego. Zdecydowanie polecam wszystkim rodzicom i dzieciakom, które nie są przekonane, że czytanie może być świetną zabawą.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz