wtorek, 1 maja 2018

Warszawskie Spotkania Teatralne

„Akademia Pana Kleksa”
Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki, Opole

autor: Jan Brzechwa
adaptacja: Tadeusz Rybicki
teksty piosenek: Jan Brzechwa, Krzysztof Gradowski
reżyseria i choreografia: Jacek Gębura
scenografia: Eva Farkašová
muzyka: Tomasz Leszczyński, Andrzej Korzyński
projekcje multimedialne: Jakub Hader / Dawid Ryś
animacje: Magdalena Kasperczyk
asystent reżysera: Jakub Kowalczyk

OBSADA:
Tomasz Szczygielski, Jakub Kowalczyk, Krzysztof Jarota, Jan Chraboł, Karolina Gorzkowska, Anna Jarota, Aleksandra Mikołajczyk, Agnieszka Zyskowska-Biskup, Zygmunt Babiak, Łukasz Bugowski, Andrzej Szymański

OPIS:
Nieśmiertelna bajka Jana Brzechwy powstała na scenie opolskiego teatru jako lalkowy spektakl muzyczny. W niezwykłym widowisku usłyszymy piosenki nam znane – ale na nowo wykonane, zobaczymy wiele ruchu i tańca, towarzyszyć nam będą projekcje wideo, różne figury i lalki. Razem z chłopcami, uczniami Akademii, wejdziemy w świat Pana Kleksa – w świat bajek, w świat snu – a także w zaświaty Psiego Raju.
Spektakl dla dzieci od lat 6
Czas trwania spektaklu 1 godz. 25 min (bez przerwy)

RECENZJE:
Twórcy najnowszego przedstawienia w opolskim teatrze lalek dzieciom fundują lekcję wyobraźni, dorosłym sentymentalną podróż w czasie. / Małgorzata Kroczyńska, Trybuna Opolska

Bajkowe, w znaczeniu piękna i wyobraźni, rozwiązania scenograficzne pojawiające się w spektaklu, oddają klimat zaczarowanego świata./ Martyna Friedla

Co ważne, twórcy pokazują też, że warto wsłuchiwać się w szum dziecięcych rozmów, bo można z niego wyłapać cenne informacje. To też drobna wskazówka dla kolejnych widzów – w chaotycznym, na pozór, gwarze uczniów Akademii, kryją się skarby.

„Burza”
Wrocławski Teatr Lalek, Wrocław

Spektakl na motywach "Burzy" Williama Shakespeare'a
przekład: Piotr Kamiński
redakcja naukowa przekładu: Anna Cetera
pomysł adaptacji: Elżbieta Chowaniec i Marek Zákostelecký
tekst adaptacji i dramaturgia: Elżbieta Chowaniec
reżyseria i scenografia: Marek Zákostelecký
muzyka: Vratislav Šrámek
ruch sceniczny: Aneta Jankowska
projekcje multimedialne: Alicja Pietrucka
udźwiękowienie: Robert Maniak
inspicjent: Małgorzata Mańko-Drozd

OBSADA:
Anna Makowska-Kowalczyk, Grzegorz Borowski, Radosław Kasiukiewicz, Marek Koziarczyk, Igor Kujawski (gościnnie), Konrad Kujawski, Grzegorz Mazoń, Sławomir Przepiórka

OPIS:
Polsko-czeski duet artystyczny Elżbieta Chowaniec - Marek Zákostelecký powrócił na deski Wrocławskiego Teatru Lalek. (…) Tym razem wzięli na warsztat "Burzę" – jedno z ostatnich i najbardziej tajemniczych dzieł Shakespeare'a. W ich interpretacji rzecz dzieje się w kosmosie, a na pierwszy plan wysuwa się wątek miłosny.

Spektakl dla dzieci od lat 6
Czas trwania spektaklu 60 minut (bez przerwy)


RECENZJE:
Wrocławskie przedstawienie to udana próba uczynienia klasyki bardziej uniwersalną, a przede wszystkim – przystępną dla dzieci. Ponadto ukazuje najważniejsze życiowe wartości, tym samym zyskując wymiar dydaktyczny. Spektakl zwraca uwagę młodych odbiorców na siłę miłości i poświęcenia oraz na istotę pojednania. / Sonia Bąk, Teatralia
Burza, by podsumować, to widowisko warte zobaczenia, nie tylko ze względu na klasyczną fabułę, ale także z uwagi na innowacyjną scenografię i niemałą dozę pogodnego humoru./ Sonia Bąk, Teatralia


„Chłopcy z Placu Broni”
Teatr Pinokio, Łódź

autor: Ferenc Molnar
przekład: Tadeusz Olszański
adaptacja: Martyna Lechman / Konrad Dworakowski
reżyseria: Konrad Dworakowski
scenografia: Marika Wojciechowska
muzyka: Piotr Klimek
konsultacje: Jacek Owczarek (ruch sceniczny), Stanisław Madej (akrobacje)



OBSADA:
Małgorzata Krawczenko, Hanna Matusiak, Małgorzata Pawluk (gościnnie), Natalia Wieciech, Ewa Wróblewska, Mateusz Barta (gościnnie), Łukasz Batko, Maciej Cempura (gościnnie), Krzysztof Ciesielski, Piotr Michalczuk (gościnnie), Mariusz Olbiński, Piotr Osak, Kamil Stasiak, Michał Surma (gościnnie)

OPIS:
W „Chłopcach z Placu Broni” tematom walki, bohaterstwa i ofiary, kształtującym wyobraźnie i postawy młodego odbiorcy, towarzyszą rodzące się podziały, wrogość i zawężenie optyki, będące efektem ubocznym powstających w grupie norm i ideologii. Głównym sensem i zadaniem spektaklu jest uchwycenie momentu, w którym instynkty i systemy wartości zaczynają przejmować kontrolę nad zbiorowością.

Spektakl dla dzieci od lat 11
Czas trwania spektaklu 1 godzina 45 minut (+15 minut przerwa)

RECENZJE:
Molnára Dworakowski opowiedział o rodzeniu się nienawiści, ideologicznych wojnach, o naszej współczesności.(…) Powstał spektakl o polskim piekle, który niczego nie upraszcza, i który obiektywizmu nie utożsamia z banałami typu „prawda leży pośrodku”./ Piotr Olkusz, miejmiejsce.com

Chłopcy z Placu Broni to spektakl, który naprawdę warto zobaczyć – choć adresowany w pierwszej kolejności do młodego widza, to jest to być może także najbardziej dorosły teatr grany w zeszłym roku w Łodzi. Na pewno najbardziej dojrzały, operujący estetycznym językiem najciekawszego polskiego teatru./ Piotr Olkusz, miejmiejsce.com

Pytania pytaniami – jeśli pójdziecie Państwo na to przedstawienie z dziećmi, będzie o czym rozmawiać w domu – ale jak to się ogląda! Kilka znakomitych pomysłów inscenizacyjnych (…) wkomponowanych jest w całość, która trzyma tempo i zaciekawia przebiegiem scenicznych zdarzeń./ Piotr Grobliński, sngkultura.pl






„Odlot”
Teatr Animacji, Poznań

autor: Malina Prześluga
koncepcja, reżyseria, lalki: Janni Younge (RPA)
tekst, dramaturgia: Malina Prześluga
muzyka i kierownictwo muzyczne: Michał Łaszewicz
światła: Arek Czapla
asystentka reżysera: Agnieszka Błaszczak (PWST) / Karolina Dąbrowska (AT)
wykonanie lalek i kostiumów: Grzegorz Fijałkowski, Damian Kubasiewicz, Beata Nowacka, Katarzyna Ratić, Małgorzata Rekusz, Mariusz Szajbe, Andrzej Tritt, Janni Younge (RPA), Karolina Dąbrowska

OBSADA:
Marta Berthold, Julianna Dorosz, Sylwia Koronczewska-Cyris, Marcin Chomicki, Igor Fijałkowski, Artur Romański, Marcin Ryl-Krystianowski


OPIS:
Nanji to młody bocian biały, który przez zrządzenie losu urodził się nie w Europie, a w Afryce. Jest jedynym białym dzieciakiem wśród afrykańskich czarnych bocianów i przez to wszędzie czuje się obco. Ma tylko jedną prawdziwą przyjaciółkę - zwariowaną Fantu, czarną bocianicę. Jednak nadopiekuńcza mama i przepracowany tata Nanjiego boją się o bezpieczeństwo syna i, w ramach kary za nierozsądne wybryki, zabraniają dzieciom się spotykać. Nanji i Fantu postanawiają więc uciec razem do Europy - wyśnionej ojczyzny Nanjiego, w której jego zdaniem wszystko jest lepsze.
Sztuka w mądry i lekki sposób opowiada o tolerancji, porusza problemy tożsamości narodowej, etnicznej, uwrażliwia na inność i udowadnia, że kolor skóry to tylko kolor skóry i nic więcej.

Spektakl dla dzieci od lat 8
Czas trwania spektaklu 75 minut (z przerwą)


RECENZJE:
Spektakl o dojrzewaniu, opornym przyswajaniu dorosłych życiowych zasad i o dziecięcej, bezwarunkowej akceptacji Innych, której nie mogą pojąć starsi (…). / Juliusz Tyszka, teatralny.pl
Spektakl południowoafrykańskiej artystki jest plastycznie i muzycznie urodziwy, animacyjnie pomysłowy i mistrzowsko zagrany przez poznański zespół./ Juliusz Tyszka, teatralny.pl

Nowa propozycja poznańskiego Teatru Animacji to świetny punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem o współczesnym świecie. O tym, czym jest inność, która może przecież wzbogacać. O niepotrzebnym strachu przed tym, co wydaje się obce./ Marta Kaźmierska, Gazeta Wyborcza


„Straszka pospolita”
Grupa Coincidentia, Białystok

autor: Anna Andraka, Paweł Chomczyk
reżyseria: Grupa Coincidentia
scenografia: Małgorzata Tarasewicz – Wosik
muzyka: Jerzy Bielski
współpraca dramaturgiczna: Anna Andraka
choreografia: Karolina Garbacik
wykonanie muzyki na żywo i improwizacje muzyczne: Robert Jurčo, Bogusław Kasperuk

OBSADA:
Paweł Chomczyk, Dagmara Sowa

OPIS:
O ile straszkę pospolitą - popularny gatunek ważki - można spotkać nad jeziorem albo nad rzeką to pospolite strachy występują dosłownie wszędzie. Raz większe, raz mniejsze, u małych i dużych, czające się w dzień i w nocy. Skąd się biorą? Jak działają? Dlaczego i po co się boimy? Takie pytania podejmuje w swoim najnowszym spektaklu Grupa Coincidentia zapraszając młodych widzów (w wieku od 7 lat) do osobliwego laboratorium strachów i wspólnego odkrywania istoty lęku.

Spektakl dla dzieci od lat 7
Czas trwania spektaklu 65 minut (bez przerwy)

RECENZJE:
Widzowie (niekoniecznie dzieci) zobaczą podczas spektaklu, że strach ma wielkie uszy, oczy, przerażeniem mogą napawać zwykłe przedmioty. Ale nie w konwencji horroru, tylko żartobliwego obłaskawienia. Bo straszyć nas mogą nawet wieczorne opowieści przy ognisku./ Jerzy Doroszkiewicz, Kurier Poranny Magnes Białystok


Są też w „Straszce pospolitej” pospolite piosenki i niepospolite dźwięki i przede wszystkim katalog lęków. Od tych najprostszych, że skoro ważka większa jest od osy to dopiero może użądlić, po te kryjące się w jądrze migdałowatym w mózgu – odpowiedzialne za nasze fobie./ Jerzy Doroszkiewicz, Kurier Poranny


„Wodna opowieść”
Teatr Lalek Pleciuga, Szczecin

reżyseria: Robert Drobniuch
autor: Malina Prześluga
scenografia: Katarzyna Proniewska-Mazurek
muzyka: Jerzy Bielski
choreografia: Karolina Garbacik
reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
przygotowanie wokalne: Maja Koterba

OBSADA:

OPIS:
Wzruszająca historia przyjaźni wbrew przeciwnościom i szacunku dla czyjejś odmienności.
W wodnych głębinach rodzą się mała rybka i mała kijanka. Od samego początku spędzają razem każdą chwilę. Ich nierozerwalna przyjaźń wydaje się przypieczętowana przez wodę.
Jednak z upływem czasu coś się zaczyna psuć...
Czy Tosia i Franek mają szansę ocalić łączące ich uczucie? Czy przyjaciele mogą się między sobą różnić i prowadzić odmienne style życia? Czy bliskie relacje są możliwe tylko między tymi, którzy wyglądają, myślą i czują dokładnie tak samo?

Spektakl dla dzieci w wieku szkolnym
Czas trwania spektaklu 55 minut (bez przerwy)


RECENZJE:
W sztuce dla dzieci "Wodna opowieść" Malina Prześluga zajęła się kwestią dojrzewania w życiu do różnorodności i do zrozumienia, że nie wszystko jest takie, jakie mogłoby się na pozór wydawać./ Jakub Papuczys, materiał własny

Bajka uczy empatii wobec tego, co wydaje nam się obce, nieznane, inne, nieważne czy marginalne./ Jakub Papuczys, materiał własny

Przedstawienie idealnie trafia w swój czas, a jego mądrość ma dużą wagę w momencie, kiedy obcość i odmienność stają się przedmiotem ideologicznych manipulacji, rozbudzania społecznych lęków oraz narodowych resentymentów. / Jakub Papuczys, materiał własny




CENY BILETÓW
bilety normalne: 35 zł
bilety ulgowe: 25 zł
opiekun grupy zorganizowanej: 1 zł
wejściówki: 15 zł

PAKIETY
3 spektakle – normalny 90 zł / ulgowy 63 zł
6 spektakli – normalny 150 zł / ulgowy 108 zł



BILETY DOSTĘPNE WE WSZYSTKICH KASACH TEATRU DRAMATYCZNEGO

SCENA IM. G. HOLOUBKA, PKIN, PL. DEFILAD 1
 tel. 22 656 68 44, 602 792 282

SCENA NA WOLI IM. T. ŁOMNICKIEGO, UL. KASPRZAKA 22
tel. 22 632 24 78, 663 741 122

SCENA PRZODOWNIK, UL. OLESIŃSKA 21
tel. 663 741 903

e-mail: kasa@teatrdramatyczny.pl, bilety@warszawskie.org

Na godzinĘ przed spektaklami granymi w STUDIO TEATRGALERIA będzie funkcjonować punkt sprzedaży biletów WST


BILETY ONLINE
www.warszawskie.org, bilety.teatrdramatyczny.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz