Etykiety

wtorek, 3 czerwca 2014

rachunek sumienia - maj


Maj był dla mnie bardzo pracowitym miesiącem. Przeczytałam trzydzieści sześć książek, ale tylko dlatego, że większość była dla dzieci i czytało się je w godzinę. Tylko nieliczne wymagały większej ilości czasu. Za to dowiedziałam się, jacy autorzy spełniają moje oczekiwania. Są to: Tomasz Szwed, Joanna Wachowiak, Małgorzata D. Kłaczyńska, Małgorzata Kur, Mariola Fajak –Słonimska oraz Grzegorz Młynarczuk. Bardzo cieszy mnie to, że poziom literatury dla dzieci jest coraz lepszy, poruszane są bardzo ważne tematy, a do tego interesująca fabuła i ciekawe ilustracje przyciągają dzieci. Z młodzieżowych zainteresowała mnie książka Jerzego Sawickiego „Śladami Krzyżaków” oraz Ari Marmell „Pakt złodziejki”. Pierwsza pozycja to kryminał wymieszany z powieścią historyczną, druga należy do fantastyki, więc wszystko, co wiemy o demonach, bożkach i innych magicznych sprawach jest tu powielone. Całość urozmaica (podobnie, jak w przypadku książki Sawickiego) zaburzona struktura.

Najlepszą książką dla dorosłych w maju była „Co się zdarzyło w Hotelu Gold” Grzegorza Kozery. Dobrze napisany kryminał z nieco zaskakującym i przewrotnym zakończeniem. Nie zabrakło również książek historycznych z Wydawnictwa Fronda: „Zośkowiec” Jarosława Wróblewskiego jest swoistym pamiętnikiem życia jednego z bohaterów Powstania Warszawskiego. Natomiast „Lista oprawców” Tadeusza Pużańskiego przybliża nam kwestię „bohaterów” i „bandytów” oraz zamiany roli po obaleniu dawnego systemu. Nie znajdziemy tam wszystkich nazwisk, ale najważniejsi zostali upamiętnieni.
Ponadto w maju udało mi się zakończyć konkurs dla dzieci z Góry. Muszę szczerze przyznać, że bardzo pomogła mi pani Dyrektor Biblioteki Miejskiej w Górze Danuta Biernacka, która zajęła się rozdzieleniem zdobytych prezentów, projektem dyplomów i zrobiła wiele innych drobiazgów, bez których byłoby mi trudno.

Poniżej lista książek z maja według kolejności polecania. Proszę pamiętać, że każdy ma inny gust, inne upodobania czytelnicze, dlatego zachęcam do zapoznania się z recenzjami, w których opisałam dokładnie, o czym są książki, jakie tematy poruszają i w jaki sposób zostały skonstruowane.

Literatura dla dorosłych:





















Książki dla dzieci:










papierowe zabawki – dwie książki, które rozwiną wyobraźnię i umiejętności manualne dzieci







Filmy:


Wywiady:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz